    From: tomaszkrusz <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Budowa domu - koszt.
    Date: Wed, 6 May 2009 19:41:46 +0200

    Boombastic napisał(a):

    > No właśnie, ty nie wliczasz, a przecież jest to pewnien wymierny koszt. Poza
    > tym nie każdy chce i potrafi budować. A najczęsciej po pierwszej budowie
    > mają już serdecznie dosyć.

    a kto to wlicza budując własny dom?? :) Chcieć to potrafić i nie
    wykręcaj się, że jest inaczej. i co z tego że mają dość? Wiesz jaką
    sprawia satysfakcję wykończenie całego domu własnymi łapkami?
    Przesiadujesz każdą wolną chwilę po pracy, wieczorami, w weekendy,
    urlopy, ale widzisz efekty i "wiesz co masz" :) Czytasz, uczysz się,
    robisz, czasami poprawiasz po sobie.... Jest to ten etap w życiu, który
    zawsze się pamięta.... Drugi dom i trzeci może już budować ekipa od a do
    z ;)
    Apropo kosztów, rozpocząłem budowę 31.05.08, do końca roku 2008 był
    zrobiony stan surowy zamknięty wraz z kompletem instalacji, tynkami i
    wylewkami. Obecnie końcówka tj kafle, malowanie, podłogi. Dom 128m2
    netto/187,2 całkowitej - koszt budowy (do wprowadzenia się bez mebli i
    działki) ok. 1700zł/m2. Można negocjować czy oszczędzać na większości
    materiałów, ja wybierałem z tzw średniej półki, ściągałem je z całej
    polski, a np więźbę czy pustaki z niemiec - zabawa jest, ale i efekt
    także :)

    --
    Pozdrawiam, Tomasz
    http://tomaszkrusz.ovh.org