  • Data: 2015-05-25 13:36:05
    Temat: Re: Budujemy Polskę
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-24 o 07:55, Pete pisze:

    > To dowiedz się, co się stanie z kasą z OFE jak odwalisz kitę w miesiąc
    > po przejściu na emeryturę.
    > Dalej twierdzisz, że to jest twoja własność?
    > Jest taką samą jak własność $$$ w ZUS.

    Dziedziczenie mozna wprowadzic na kazdym etapie.

    > Póki co ZUS dopisuje więcej niż średnio 'zarabiają' OFE.

    I dalej nic sie nie zmienia.

    > To powiedz mi ile odłożył policjant, oficer LWP czy inny górnik przez 15
    > lat pracy na 50 lat emerytury?

    Nie no jasne. Pomysl a napewno znajdziesz jeszcze wiecej skrajnych
    przypadkow. I napewno dla nich warto rozwalac poprzedni stan.

    > Obowiązkowo finansując dług publiczny w postaci obligacji. Jeszcze raz
    > zapytam - po cholerę w tym pośrednik. Niech rząd sam sobie to zabierze ;)

    No jak nie widzisz roznicy miedzy zobowiazaniem skarbu panstwa do
    placenia za swoje dlugi w okreslonym terminie a deficytem w przyszlosci
    odsunietym dla przetrwania to ja Ci nie bede podstawy ekonomi wykladal?

    > Mial
    >
    > Z pieniędzmi państwa, chyba to sobie już wyjaśniliśmy :)

    Raczej Ty wyjasniles sobie. Masz miec dopisywane i tyle Cie interesuje.

    > Ja tam wolę mieć 10% więcej niż mniej

    Kosztem wyzszych podatkow w przyszlosci?

    > I okazało się, że kapitał zgromadzony w OFE może 'o rety' zmaleć.
    > Kto mi wypłaci teraz moją emeryturę?

    A jak Ci dopisza i za razem wprowadza wyzsze podatki, albo wzrosnie
    inflacja to tez bedziesz uwazal, ze nie zmalalo? Niby skad wezma w
    przyszlosci, jak utrzymywany stan rzeczy opiera sie pracujacych
    przyszlych pokoleniach? Rzecz w tym, ze ruch rzadu zabetonowal
    istniejacy stan zamiast go naprawic. Problem deficytu wroci za jakis
    czas. Co do tego nie ma watpliwosci. Mozemy na dzis cieszyc sie z
    mydlenia oczu jak to rzad dopisuje na kontach ZUS. Tylko zobaczymy jakim
    kosztem.

    Pozdro.. TK