    From: "Maniek4" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Byl dzis u mnie...
    Date: Mon, 26 Jan 2009 18:07:05 +0100

    news:glkd7n$lef$1@news.onet.pl...

    > Nie... Ja od razu kupiłem styro zakładkowe, a szczeliny pianą wypełniali
    > ci co przyklejali płyty do ściany. Z tego co pamietam, przyklejanie
    > styropianu na styropian nie jest zgodne z technologią wykonywania
    > ociepleń.

    > Oczywiście. Pod warunkiem, że murarz każdy pustak przyklei tak, jak życzy
    > sobie tego producent.
    > Wtedy ściana wygląda tak:
    > http://www.wienerberger.pl/images/db/srref/112567948
    5441.jpg
    > a nie np. tak:
    > http://www.venea.pl/bud/a4.jpg

    Pierwsza to sciana jednowarstwowa, druga to sciana przed ociepleniem i nie
    wymaga takiej dokladnosci.

    > U mnie wiało po otynkowaniu w środku, wieje po wykonaniu ocieplenia
    > styropianem na zewnątrz. Wieje spomiędzy łączeń porotherma, pod oknami,
    > gdzie nie mam jeszcze parapetów. I będę to uszczelniał pianką :)

    Masz zle zrobione ocieplenie i tyle, cos nie tak z tymi parapetami na
    zewnatrz. Ja po otynkowaniu nie czuje zadnego wiania a sciana 44Pw. Niby
    skad to powietrze mialo by wiac? Nie widzialem jeszcze tak dziurawego tynku
    na nowym domu.

    Pozdro.. TK