  • Data: 2009-01-27 13:24:17
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > elewacja zew. to ok. 130m2, czyli kazdy 1cm styro to 1,3m3. Zatem
    > roznica miedzy 12cm styro, a 20cm styro to 8cm * 1,3 = 10,4m3 = okolo
    > 1 tys pln !!!! Nawet nie musialbym zaprzegac OZC, zeby byc pewnym, ze
    > zwroci sie to baaaardzo szybko ;)

    sory, ze pisze tutaj, ale postow Adama (jak sie domyslam) nie widze.
    Na szybko przeliczylem Twoje dane:
    - powierzchnia scian 130m2
    a) max+12cm styro daje u=0,3
    b) max+20cm styro to u=0,19
    Zakladam, ze grzejesz w sezonie przez 5mies i caly czas temp w domu +20stC,
    na zewnatrz -10stC.

    ad a) moc tracona przez sciany zewn to 1170W
    ad b) moc tracona przez sciany zewn to 741W

    roznica - 430W, co daje w sezonie 1548kWh. Grzejac pradem w jednej taryfie
    (vattenfall) roznica w kosztach wynosi 580zl/sezon. Ale przeciez masz PC
    (sprawnosc 1:4) i juz wychodzi 149zl/rok oszczednosci. Dodatkowo mozna
    pokombinowac z taryfa nocna, oraz wersja e (tanszy przesyl). W ten sposob na
    ocieplenie wywalasz tysiaka, a zyskujesz 114zl/rok. Moze i sie oplaca....

    --
    Tomek