  • Data: 2009-01-27 13:20:25
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 13:52, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik <a...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:c989b98c-2ab9-4dfd-a47e-b95ae168b0db@
    r15g2000prd.googlegroups.com...

    > To dodaj jeszcze 10cm to zaledwie koszt tysiaca zł a oszczedności beda
    > jeszcze wieksze;)))

    Gdyby byl sens, to bym dodal. Skupmy sie jednak na faktach - ja chce
    20cm, a nie 30, ani 40 :)

    > Wg. Twoich wyliczeń oszczędza się 1500zł, ktos tu wczesniej wyliczył ze
    > oszczęda się 200zł- więc punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. No a ty

    Po pierwsze porownanie dotyczylo porothermu 44 VS max+25cm. styro. Po
    drugie ja pisalem o swoim domu. Tomek wyliczyl, ze przez sciany ucieka
    mu 1,4kW, a ogolnie przez caly dom - 8,7kW. Czyli przez sciany ucieka
    mu 16% ciepla. Z tego wychodzi, ze ma albo slabo ocieplona reszte domu
    albo cos pomieszal, bo przez sciany wylatuje w normalnym domu 25-35%
    ciepla, czyli juz 100% wiecej. To daje juz 400 pln oszczednosci
    rocznie przy ogrzewaniu weglem. Przy ogrzewaniu gazem - jakies 600-700
    pln. Dalej wiec twierdzisz, ze jednorazowa inwestycja 1000 pln nigdy
    sie nie zwroci ? :) Bo ja mysle, ze juz w drugim sezonie grzania.

    > imasz przeciez pompe ciepła a to baaardzo tanie żródło ciepła. Uwierz mi w

    Dokladnie taki jest tok rozumowania osob, ktore pozniej Kiki widzi jak
    z rozbudowanym miesniem prawej reki rabia drewno na opal do kominka,
    bo sie trzeba dogrzac :-) Jedna sprawa to "taniosc" zrodla energii, a
    druga to mozliwosci ogrzewania. Zeby ogrzewanie pompa bylo tanie,
    trzeba obnizyc mozliwie najbardziej temperature zasilania podlogowki.
    Zeby obnizyc temperature zasilania - musi byc mniejsze zapotrzebowanie
    na energie, wiec poprostu lepsze ocieplenie. Nie wspominajac juz, ze w
    salonie gdzie mam okno wykuszowe ~3x2 i tarasowe 3x2,6, przy slabym
    ociepleniu - moze wyjsc zapotrzebowanie wieksze niz 80W/m2 i wtedy
    chocbym mial ogrzewanie jadrowe - nie dogrzeje tego pomieszczenia ;)
    No, chyba ze walne tam 50-60st na zasilanie i bede chodzil z obolalymi
    nogami (tak sie tez rodza kolejne mity wad podlogowek..).

    Ja mam glowe na karku i daze do tego, zeby uklad ogrzewania byl u mnie
    zarowno sprawny jak i tani. Nie da sie tego osiagnac (w moim
    przypadku) bez solidnego ocieplenia. Moze ktos ma inne warunki, inny
    dom, inne ogrzewanie i u niego akurat wystarczy 5cm styro. Kazdy
    przypadek jest indywidualny. A Ty smiejesz sie bez powodu z czegos,
    nad czym ktos przesiedzial dluuuuuuugie godziny obliczajac rozne
    scenariusze :-)

    > kilku domach w zyciu byłem, z kilkoma włascicielami gadałem, ocieplenia
    > mieli rózne albo wcale(lub ciepły poroterm). Koszt ogrzewania to popularny
    > temat sporo godzin przegadałem. Programy OZC swoje a praktyka swoje. I
    > pewnie nie uwierzysz ale w praktyce róznica kosztów ogrzewania domu
    > ocieplonego styro 10 od domu ocieplonego styro 20 jest niezauwazalna.

    No pewnie, ze nie uwierze. Bo tym sposobem przeczysz prawom fizyki :)
    Rozni wlasciciele, rozne domy, rozne nawyki grzania, temperatury,
    roznie polozone domy i okna. Wiesz, ze nawet polozenie wedlug stron
    swiata i uklad okien od strony polnocnej moze zmniejszyc lub zwiekszyc
    koszty ogrzewania o pare % ?..

    > Albo kolejny temat- wełna w dachu- wszyscy piszą żeby brac z jak najniąszą
    > lambda a praktyce znaczenie czy lambda jest 0,036 czy 0,039 nie ma wiekszego
    > znaczenia o róznica ceny spora. Tu najwazniejszy jest jednak brak błędów
    > wykonawczych.

    A z ta lambda to pewnie, ze w wiekszosci bzdety :-) Co do bledow
    wykonawczych tez sie zgodze - najlepiej zrobic samemu i wtedy mamy
    pewnosc, ze zrobione jest dobrze :-) Jutro i pojutrze bede ocieplal
    okolice murlaty (jeszcze przed ofoliowaniem wiezby) - postaram sie
    pocykac kilka zdjec pogladowych i pokazac, jak sie to powinno
    robic ;-)))

    [...]
    > A z oszczędnosciami wyliczonymi przez program OZC to jest tak jak z
    > oszczędnością wody. Wylicząłeś mi kiedyś ze magazynujac wodę szarą
    > zaoszczędze kilkanascie setek- tylko to oszczedność teoretyczna bo tej
    > zmagazynowanej wody w zaden sposób sensownie nie da suie wykorzystać.

    Ja pisalem o wykorzystywaniu jej do np. splukiwania kibli :) Ale to
    rzeczywiscie byl temat dla ekstemalnych skner :DD
    pozdr.

    --
    Adam Sz.