  • Data: 2009-01-27 11:12:16
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:glmn48$kb9$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gljtdl$rfq$1@news.onet.pl...
    >>
    > do trzeciego miejsca, to normalne
    > jest różnica pomiedzy 0,031 a 0,042,
    > i w U dla całej ściany nawet z mostkami w oknach i samymi oknami też
    > będzie
    > U=1/R
    > R=d/lambda
    > R=R1+ R2 + R3 + Rsi + Rse
    > podziel, dodaj, odwróć, porównaj różnicę i policz sobie SPBT dla styro z
    > lambdą 0,031 a 0,042
    > zresztą, pogadamy za 5-10 lat

    Za 10lat to możemy pogadać- wtedy tez moge poprawić ocieplenie sciany- czyli
    dac 50cm styro bo wtedy taka będzie moda pewnie.
    A teraz jest tak że mam 12cm styro. Chyba Adam wyliczł mi parę miesiecy temu
    ze jakbym dał 20cm styro to zaoszczędzę 1400zł rocznie. Tylko ze ja teraz
    paląc pierwszy sezon(a nie mam jeszcze parapetów zewn. więc jakies mostki
    termiczne są) zużywm 1,5 metra drzewa miesięcznie gdy na zewnatrz
    temoperatura w nocy dochodziła do -20(co prawda tylko kilka dni z tak niską
    temperatura było). Szacuje że rocznie zużyje 15metrów(szacunek zawyżony)
    czyli wydam na opał 1500zł. Czyli jak dodam 8cm styro to teoretycznie
    powinienem za ogrzewanie rocznie płacioc 100zł(1500wydawane teraz i 1400zł
    które "zaoszczędziłbym" docieplajac wg OZC). Jak widzisz teoria swoje a
    [praktyka swoje. Dlatego do wyliczeń z OZC podchodzę tak sceptycznie.
    Zrezzta moi rodzice w większym od mojego domu, gdzie tylko 2 sciany mają
    ocieplone styropianem 5cm zuzuywaja opału niewiele więcej jak ja. Osobisty
    szwagier mieszka juz drugi sezon(dom ok 130metrów, 10cm styro) i zużycie
    opału ma podobne. Dodam jeszcze że teraz pale stosunkowo mokrym drzewem bo
    latem nie pomyslałem o przygotowaniu opału i kupuje na bierząco. Ale teraz w
    marcu kupię z nadleśnictwa 15metrów drzewa(100zł za metr), przez lato
    podeschnie więc następny sezon bedzie jeszcze ekonomiczniejszy.
    Tylko prosze nie rozpętajmy dyskusji ze drzewo trzeba ciąc rabac, nosić
    itp. Ja swioadomie wybrałem tebnn riodzaj opału, za podłączenie gazu chcieli
    mnie skasować kilka tysięcy bez przyłacza(koszt pociągnięcia lini gazowej)
    więc im podziękowałem. Teraz gazownia sama zaproponowała że gazociąg zrobi
    na swój koszt a ja zapłace jedynie za przyłacze od płotu do kotłowni. Jak
    więc znudzi mi się rąbanie drzewa to zakładam piec gazowy i mam alternatywne
    źródło ciepła.

    Krzysiek