  • Data: 2009-01-27 13:30:48
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 14:24, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:
    [...]
    > sory, ze pisze tutaj, ale postow Adama (jak sie domyslam) nie widze.
    > Na szybko przeliczylem Twoje dane:
    > - powierzchnia scian 130m2
    > a) max+12cm styro daje u=0,3
    > b) max+20cm styro to u=0,19
    > Zakladam, ze grzejesz w sezonie przez 5mies i caly czas temp w domu +20stC,
    > na zewnatrz -10stC.
    >
    > ad a) moc tracona przez sciany zewn to 1170W
    > ad b) moc tracona przez sciany zewn to 741W
    >
    > roznica - 430W, co daje w sezonie 1548kWh. Grzejac pradem w jednej taryfie
    > (vattenfall) roznica w kosztach wynosi 580zl/sezon. Ale przeciez masz PC
> [...]

    Za pare dni skoncze wprowadzac od nowa domek w nowym OZC (4), stary
    OZC wywalilem a tam mialem swoj domek wprowadzony. Nowy OZC nie czyta
    formatu starego, pozatym rozni sie chocby koniecznoscia wprowadzania w
    ustalonej kolejnosci przegrod. Jak skoncze, to bede mogl pokazac
    roznice kWh VS grubosc styro, obliczona dokladnie przez OZC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.