  • Data: 2009-01-27 20:50:57
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a84caa84-7889-4914-823f-

    >Teraz to sa tylko usmieszki i docinki niedowiarkow, ktorych nie mam
    >jak obronic ;-)

    To tylko ludzkie rozmowy i wymiana opini. Nikt przeciez nikogo do niczego
    nie zmusza.

    >Przy okazji wszyscy sie przekonamy na ile wiarygodne sa obliczenia
    >OZC :-)

    Jakies pewnie sa, ale dom to zbior wielu skorelowanych czynnikow. Osobiscie
    nie do konca wierze w te wyliczenia, a i znajomi instalatorzy podsmiewuja
    sie z tej wiary. Tak samo smiac mi sie chce z tych slynnych swiadectw
    energetycznych, przy pomocy ktorych bedziemy wiedzieli ile nas bedzie
    kosztowalo utrzymanie domu.

    Wiecie, ze jak dom ogrzewa sie pradem to wyliczenia zapotrzebowania przy
    certyfikatach mnozy sie przez wspolczynnik 3, a jak ktos biomasa to przez
    wspolczynik 1 ?? :-)))
    Wynika to z korekty wplywu na srodowisko, bo prad truje, bo z wegla, a
    biomasa jest git. W ten sposob Adama ocieplony dom metrem styropianu,
    ogrzewanym jak by nie bylo pradem bedzie mial wieksze zapotrzebowanie niz
    dom Henka z poczty z cegly na sztorc bez ocieplenia oplany olejem
    roslinnym?? :-)))
    To tak na pohybel Kikiemu, ktory tu nieopatrznie napisal kiedys jakies
    pozytywy na temat certyfikatu.

    Pozdro.. TK