  • Data: 2009-01-27 22:39:51
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 21:50, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    [...]
    > To tylko ludzkie rozmowy i wymiana opini. Nikt przeciez nikogo do niczego
    > nie zmusza.

    No pewnie.

    > Jakies pewnie sa, ale dom to zbior wielu skorelowanych czynnikow. Osobiscie
    > nie do konca wierze w te wyliczenia, a i znajomi instalatorzy podsmiewuja
    > sie z tej wiary.

    Tylko powiedz mi (byle obiektywnie), czy to sa naprawde fachowcy przez
    duze F, czy panowie henkowie i zdziski, ktorzy wala wszystko na jedno
    kopyto od lat? :) Przy instalacji z piecem, kotlem, ktore maja moce
    15.. 20...25 kW i przy instalacji grzejnikowej - margines
    bezpieczenstwa jest tak duzy, ze pewnie nawet inteligentna malpa by to
    zrobila odpowiednio :) Problemy zaczynaja sie dopiero jak trzeba
    zrobic cos z duzo wieksza precyzja, od ktorej zalezy potem np. koszt
    eksploatacji, czy wygoda, komfort, a jak widac w przypadku podlogowki
    - takze zdrowie. Niech sie wypowiedza fachmani od CO z tej grupy, czy
    korzystaja z programow typu OZC. IMHO to jest podstawa. Bez poznania
    zapotrzebowania na cieplo pokoju / budynku, nie da sie profesjonalnie
    zaprojektowac instalacji CO.

> [...]
    > Wiecie, ze jak dom ogrzewa sie pradem to wyliczenia zapotrzebowania przy
    > certyfikatach mnozy sie przez wspolczynnik 3, a jak ktos biomasa to przez
    > wspolczynik 1 ?? :-)))
    > Wynika to z korekty wplywu na srodowisko, bo prad truje, bo z wegla, a
    > biomasa jest git. W ten sposob Adama ocieplony dom metrem styropianu,
    > ogrzewanym jak by nie bylo pradem bedzie mial wieksze zapotrzebowanie niz
    > dom Henka z poczty z cegly na sztorc bez ocieplenia oplany olejem
    > roslinnym?? :-)))
    > To tak na pohybel Kikiemu, ktory tu nieopatrznie napisal kiedys jakies

    A nawet mnie nie denerwuj, te swiadectwa to czysta porazka :-) Nie
    wnikalem w konkrety ale wiem, ze np. przy pompie ciepla bedzie sie
    bralo pod uwage jej COP i o tyle bedzie korygowana wartosc EP, wiec
    przy COP = 3 i wspolczynniku grzania pradem 3 - wyjdzie na "zero" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.