  • Data: 2009-01-28 08:13:44
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:649ec757-9296-4574-90c7-242321b45405@t26g2000pr
    h.googlegroups.com...
    > On 27 Sty, 21:50, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:
    > [...]

    Wiesz co Adam prawie sie zdecydowalem- chyba wprowadze swój dom do OZC-
    starczy mi na to wolna sobota+ niedziela? Zobacze czy u mnie teoria pokryje
    sie z praktyka Z jakiej konkretnie aplikacji ty korzystasz?

> [...]
    > 15.. 20...25 kW i przy instalacji grzejnikowej - margines
    > bezpieczenstwa jest tak duzy, ze pewnie nawet inteligentna malpa by to
    > zrobila odpowiednio :) Problemy zaczynaja sie dopiero jak trzeba
    > zrobic cos z duzo wieksza precyzja, od ktorej zalezy potem np. koszt
    > eksploatacji, czy wygoda, komfort, a jak widac w przypadku podlogowki
    > - takze zdrowie. Niech sie wypowiedza fachmani od CO z tej grupy, czy
    > korzystaja z programow typu OZC. IMHO to jest podstawa. Bez poznania
    > zapotrzebowania na cieplo pokoju / budynku, nie da sie profesjonalnie

    Uwierz Adam ze nie jaest dokladnie tak jak piszesz. Jak ktos sie
    profesjonalnie ciagle tym zajmuje to ma takie doswiadczenia i praktyke ze
    bez OZC zrobi to dobrze. To w koncu nie az tak skomplikowana branza. To tak
    jak z mechanikem samochodowym- jak rozebral w zyciu iles set silników i je
    zlozyl to nawet jak przyjedziesz z jakims mu nieznanym to sobie poradzi- bo
    zasada dzialani itp sa wszedzie podobne. Programy po prostu uwzgledniaja
    kilkadziesiat zmiennych czynników a dobry fachura ma to w glowie i potrafi
    zrobic taka instyalacje dobrze bez OZC. Malo tego oni uwzglednia tez pewne
    rzeczy które madra aplikacja nie uwzglednila. To tak jak z tym chlopem z
    krowa- aplikacjom po prostu brakuje inteligencji;))) a niektórzy fachowcy
    mysla- uwierz mi sa tacy.

    > A nawet mnie nie denerwuj, te swiadectwa to czysta porazka :-) Nie
    > wnikalem w konkrety ale wiem, ze np. przy pompie ciepla bedzie sie
    > bralo pod uwage jej COP i o tyle bedzie korygowana wartosc EP, wiec
    > przy COP = 3 i wspolczynniku grzania pradem 3 - wyjdzie na "zero" :-)

    Pirazka totalna- a ze swiadectwem bedzie tak jak z wycena rzeczoznawcy-
    dostaniesz takie jakie chcesz;)))

    Krzysiek