  • Data: 2009-01-28 10:29:23
    Temat: Re: Byl dzis u mnie...
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:649ec757-9296-4574-90c7-

    > Tylko powiedz mi (byle obiektywnie), czy to sa naprawde fachowcy przez

    Zawsze staram sie byc obiektywny, moze nie zawsze wychodzi, bo wiadomo
    czlowiek i emocje, ale inaczej jaki sens ma dyskusja??

    > duze F, czy panowie henkowie i zdziski, ktorzy wala wszystko na jedno

    Wydaje mi sie ze sa. Robia to od lat i zajmuja sie tym profesjonalnie. Zyja
    z tego i maja caly czas robote, do tego sa na biezaco ze wszystkimi
    nowosciami i rozwiazaniami, bo caly czas w tym siedza. Ale to ogolne
    obserwacje, jak jest nigdy nic nie wiadomo.

> [...]
    > 15.. 20...25 kW i przy instalacji grzejnikowej - margines
    > bezpieczenstwa jest tak duzy, ze pewnie nawet inteligentna malpa by to
    > zrobila odpowiednio :) Problemy zaczynaja sie dopiero jak trzeba
    > zrobic cos z duzo wieksza precyzja, od ktorej zalezy potem np. koszt
    > eksploatacji, czy wygoda, komfort, a jak widac w przypadku podlogowki
    > - takze zdrowie. Niech sie wypowiedza fachmani od CO z tej grupy, czy
    > korzystaja z programow typu OZC. IMHO to jest podstawa. Bez poznania
    > zapotrzebowania na cieplo pokoju / budynku, nie da sie profesjonalnie

    To jest tak, spojz na swoja branze na ktorej sie znasz, ale naprawde sie
    znasz. Siegasz zawsze do poradnikow, tabel czy czego tam jeszcze analizujac
    rzeczy po raz setny te same?? To jest jakbys siadal w samochod i jechal do
    pracy tej samej ta sama droga, co dzien od lat i nie myslal gdzie tu panie
    kluczyk sie wsadza? Nie jest tak, ze te domy roznia sie jakos strasznie
    drastycznie, ogolnie piszac oczywiscie. Co mozna zmienic tak naprawde??
    Dobrac za male grzejniki? Lepiej od razu dac lekko wieksze. Za rzadko ulozyc
    petle podlogowki? Lepiej ulozyc troche gesciej od razu, wszystko poparte
    wiedza i doswiadczeniem, by zrobic to wlascicie. Tak naprawde programy takie
    jak OZC z tego co widze sluza optymalizacji instalacji. Daja poglad na
    jakies tam wartosci w oparciu o ktore mozna optymalnie wykorzystac materialy
    np. podlogowke ulozyc co 30cm, a nie co 10. Korzysc taka, ze mniej wydamy na
    rure, to samo z grzejnikami. Jednak nie ma chyba jakichs przeciwwskazan by
    zrobic to na zapas tylko wyjdzie niepotrzebnie drozej i w tym jakby cala
    rzecz. Wazne chyba jest skupienie sie na wlasciwym dobraniu wszystkiego,
    calego wyposazenia, sterowania, wykonanie samej instalacji zgodnie ze sztuka
    i tu cala sztuka instalatora, bedacego na biezaco z aktualnymi
    rozwiazaniami. A program OZC nic takiego Ci nie zagwarantuje. Oczywiscie dla
    budujacego, czy projektujacego bedzie jakims zrodlem informacji w opoarciu o
    ktore mozna podjac sensowne decyzje co do wyboru konkretnej technologii.
    Moge sie mylic, bo jak wiadomo instalatorem nie jestem.
    Pytajac wspomnianych instalatorow czemu nie korzystaja z takich programow
    jak OZC, zwykle odpowiedz jest taka sama: a kto pozniej bedzie jezdzil i
    poprawial?? Co z tego, ze dom bedzie obliczony jak bedzie mial bledy
    wykonawcze, albo uklad pomieszczen bedzie taki, ze cale cieplo z dolu bedzie
    wciagane jak kominem na gore, czego OZC nie uwzglednia. Tak naprawde nie
    wiem czy oni z tego nie korzystaja, ale napewno nie traktuja tych obliczen
    jak pewnik, a co najwyzej informacyjnie. Moze to kiepscy fachowcy nie wiem,
    ale tego nie widac, bo wszyscy zadowoleni i bez problemow. A jak ktos sie
    upiera na projekt rysunkowy i takie tam, to owszem czemu nie, zawsze to
    okazja zeby policzyc wiecej.

    Pozdro.. TK