  • Data: 2011-07-22 10:57:03
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Ława napisał:

    > O czym ty piszesz??
    >
    > Projektant zaprojektował skrzynkę w złym miejscu i w projekcie był bez
    > sensu bezpiecznik 6A (na gniazdka w jednym pokoju - i przy okazji na
    > oświetlenie), więc wykonujący instalację fachowcy radośnie dali cienkie
    > (czyli tańsze) przewody, przez co teraz bezpiecznika 16A nie należy tam
    > instalować bez wymiany okablowania.

    Piszę bo wg mnie jeśli projektant projektował skrzynkę w domu, to
    zaprojektował również przewody, więc fachowcy nie mieli nic do tego -
    nie spotkałem się jeszcze z projektem elektrycznym w domu bez podania
    oznaczeń przewodów. Druga sprawa, jeśli robił to projektant to
    zdecydowanie wątpię by zaprojektował instalację stałą dla gniazd z
    przekrojem PE mniejszym niż 2,5mm2. I nie zrobił tego ze względu na
    normy tylko z praktyki i rutyny - czyli bo tak się robi :)

    > A gdzie widzisz takie założenie?
    >
    > Założenia o głupocie i ignorancji to prezentował ten tutejszy Rejtan
    > świętego zawodu elektryka twierdząc, że jak ktoś nie jest zawodowym
    > elektrykiem z pierdylionem dyplomów i certyfikatów, to sobie na pewno
    > nie poradzi z prostą instalacją domową.

    Może sobie poradzić może nie poradzić, nie znasz ludzi - nie tylko
    fachowców, którzy wiedzą lepiej ? i zrobią po swojemu bo wg nich to
    przecież są rozsądni, inteligentni, znają się, i nikt im nie zrobi tak
    dobrze jak oni sami, a później wychodzi na to, że popełnili masę
    banalnych błędów. Weźmy takie gniazda, idziesz i montujesz gniazda bez
    bolca, bo po co ci on, a są tańsze - przecież suszarka, lokówka,
    golarka, wiertarka mają wtyczki z 2 bolcami, bez dedykowanej dziurki. A
    jak gniazdko bez bolca to i przewód można 2x zamiast 3x. Do żyrandola
    również nie potrzebujesz 3x tylko może wystarczyć 2x . Na zdrowy
    rozsądek jest dobrze :)

    Zakładam, że każdy może spierniczyć, przy czym fachowiec spierniczył już
    tyle razy, że się wreszcie nauczył robić dobrze :) Piszę tak z
    doświadczenia, bo wiem, że lepiej i taniej wykonać pracę dobrze, niż
    później jeździć, poprawiać, czekać na kaskę, bulić za naprawy wynikające
    z własnej niestaranności, pośpiechu, czy innych takich.

    pozdrawiam
    rafał