  • Data: 2011-07-22 14:04:35
    Temat: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Od: shaman <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 21, 5:22 pm, "janko walski" <j...@o...com.pl> wrote:

    > Potrafisz mi powiedzieć jaką oporność uziomu powinienem mieć, aby zapewnić
    > szybkie wyłączenie zabezpieczenia zgodznie z normą, przy uwzględnieniu
    > współczynnika krotności zabezpieczeń?

    Idiotyczne pytanie. O odpowiednią wartość podstawowych parametrów
    przyłącza
    ma zadbać osoba która to przyłącze wykonuje. Podpisuje się pod
    świcholem, z
    którym idzie się do ZE aby załatwić prąd. Nawet znając tą wartość
    niczego
    sie nie osiąga, bo aby ją sprawdzić w praktyce trzeba mieć odpowiedni
    przyrząd.
    Twoje pytanie jest więc bezprzedmiotowe w tym temacie na jaki
    dyskutujemy.

    Jeszcze w temacie.. gość podłączający mi prąd pochwalił się odnośnie
    sposobów
    stosowanych przez elektryków aby na chwilę uzyskać odpowiednio niską
    rezystancję
    uziemienia w razie problemów.. Więc proszę elektryków aby przestali
    pitolić o
    zagrożeniu życia przy samodzielnym kładzeniu przewodów.

    > Od przyłącza do domu trzeba będzie ułożyć 60m kabla, bo to dość duże
    > gospodarstwo rolne.
    > Tak więc weź też pod uwagę, żeby kable nie były zbyt cienkie, żeby napięcie
    > nie siadało więcej jak 10%.
    > Ani też zbyt grube, bo koszty mnie zrujnują.

    Zawsze można Cię o taki przekrój zapytać na grupie.. Jeśli Ty nie
    odpowiesz to odpowie ktoś inny :)

    > Co to dla Ciebie? Wszak potrafi to każdy licealista :)

    hahaha.. no dobrze dobrze.. przyznamy tu jednomyślnie, że Tobie
    żaden licealista nie dorówna.. i jak? od razu lepiej prawda? :)

    > Nie. Uważam, że lekarz jest od leczenia, murarz od murowania, a elektryk od
    > elektryki.

    Nie dalej jak wczoraj googlając za czymś trafiłem na elektrodzie
    pytanie
    zadane przez elektryka o to jak wygląda podział PEN bo jest
    początkujący
    i jeszcze takiego nie widział. Czy trzeba to komentować?

    Nie widzę więc powodu dla którego sam nie mógłbym zadać pytania w
    takim,
    czy innym temacie. Niewiedza nie jest powodem do wstydu o ile jest
    połączona
    z chęcią zdobycia wiedzy.

    --
    PZDR