    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Mon, 25 Jul 2011 11:45:15 +0200
    <ivvdu2$eeu$1@news.onet.pl> <j00u9b$fb4$1@news.onet.pl>
    <j00unf$haq$1@news.onet.pl> <j01tm9$a9l$1@usenet.news.interia.pl>
    <j02ufj$1c4$1@news.onet.pl> <j037pq$49e$1@inews.gazeta.pl>
    <j03ctu$72q$1@node2.news.atman.pl> <j03jtg$98h$1@inews.gazeta.pl>
    <j04apd$nls$1@news.onet.pl> <j05uuu$rs5$1@inews.gazeta.pl>
    <j09g7t$c5o$1@news.onet.pl>
    <e...@v...googlegroups.com>
    <j0cme3$ekj$1@news.onet.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <j0i0a4$f87$1@news.onet.pl>

    Użytkownik "janko walski" <j...@o...com.pl> napisał w wiadomości
    news:j0i0a4$f87$1@news.onet.pl...
    > zatrudnienia odpowiednie osoby z odpowiednimi uprawnieniami i to do niego
    > nalezy sprawdzenie wszystkich uprawnień. Poczytaj sobie Prawo Budowlane to

    To jakim prawem mój dom przeszedł odbi ór skoro ja sam wykonywałem sobie
    instalacje?
    Wiesz co? Gdybym, miał wybrac wykonawcę instalacji w moim domu i miał wybór
    pomiędzy Tobą który ma kupe papierów, uprawnień itp z mnóstwem pieczątek a
    jakims lokalnym Panem Heńkiem który tych papierów ma mniej ale instalcji
    wykonuje kilka miesięcznie to zgadnij kogo bym wybrał?

> [...]
    > prowadzisz te przewody. Ten sam przewód 2,5mm2 równie dobrze może być
    > zabezpieczony bezpiecznikiem 32A, a w innym przypadku nie będziesz mógł
    > użyc większego jak 16A. Jeżeli zdarzy się sytuacja, że musisz zabezpieczyć
    > bezpiecznikiem 16A, a zastosujesz 25 czy 32A to ta pomyłka może kiedyś
    > zakończyć się pożarem. Ty możesz popełnić błąd z powodu swojej niewiedzy.
    > Elektryk musi wiedzieć jak dobrać i musi dobrać prawidłowo. Choć możesz
    > też przyjąć pozycję asekuracyjną i zabezpieczyć wszystkie obwody
    > zabezpieczeniami 16A lub od razu ułożyć przewód 4mm2. Tylko co z

    Czy Ty tak na powaznie?
    Z rozłożenia 200 czy nawet 400 metrów przewódów próbujesz zrobić czarną
    magie.

    Sratatata
    Jaką odpowiedzialność.
    Przeciez i tak jeszcze ktoś później pomiary robi np.

    > Ale to w tym przypadku zdajesz się na wiedze fachowca, którą tak
    > krytykujesz.
    > Przecież miało to być takie łatwe i proste :)

    Bo zrobienie jest łatwe i proste.
    A pomiary to co innego. Jest koniecznośc posiadania papierków z pomiarów to
    trzeba kogoś wynając i zrobic.
    A nawet jakby takiej konieczności nie było to zawsze lepiej jak ktoś "drugim
    okiem" zerknie co i jak.
    Pomiarowcowi zapłacisz 200zł za pomiary i protokół. Zwsze to mniej jak
    2000zł za wykonanie instalacji przez fachowca.

    > Oczywiście samo ukłądanie nie jest sprawą skomplikowaną i naprawdę nie
    > wymaga się od ludzi kujących ściany i układających instalację wielkiej
    > wiedy. Ale musza to robić pod czujnym okiem osoby, która się na tym zna i
    > zadba, żeby wszystko było zrobione zgodnie z prawem, normami oraz
    > wymaganiami technicznymi.

    No widzisz w końcu przyznałes że można samemu sporo zrobić bez kg norm i
    uprawnień

    > Nie sądzę, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele uwarunkowań, a to wymaga
    > kazdo razowo odszukania norm, tabel ze współczynnikami oraz przeliczyć.

    A gdy zapytam jak wymienić wtyczkę w żelazku to dostyane odpowiedż czy
    napiszą "zatrudnij felektryka"?

    > Wybacz, ale jakbym miał tak swój czas poświęcać darmowym poradom to bym
    > umarł z głodu ;)

    Nikt Ciebie do niczego nie zmusza przeciez.
    Możesz przeciez założyć strone internetową gdzie będziesz odpowiadał na
    pytania po przesłaniu przez pytającego sms-a za 10zł+vat

    Krzysiek