    From: shaman <g...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chciałbym sam zrobić instalację elektryczną
    Date: Tue, 26 Jul 2011 03:06:03 -0700 (PDT)
    <ivvdu2$eeu$1@news.onet.pl> <j00u9b$fb4$1@news.onet.pl>
    <j00unf$haq$1@news.onet.pl> <j01tm9$a9l$1@usenet.news.interia.pl>
    <j02ufj$1c4$1@news.onet.pl> <j037pq$49e$1@inews.gazeta.pl>
    <j03ctu$72q$1@node2.news.atman.pl> <j03jtg$98h$1@inews.gazeta.pl>
    <j04apd$nls$1@news.onet.pl> <j05uuu$rs5$1@inews.gazeta.pl>
    <j09g7t$c5o$1@news.onet.pl> <j0bbjj$58n$1@inews.gazeta.pl>
    <j0ck30$65m$1@news.onet.pl>
    <c...@h...googlegroups.com>
    <j0ht7i$3tb$1@news.onet.pl>

    On 24 Lip, 21:53, "janko walski" <j...@o...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w
    wiadomościnews:c7ba27d3-0e09-442d-b0aa-4190023b805d@
    hd10g2000vbb.googlegroups.com...

    > W obowiązującym prawie.
    > Sam sobie poszukaj. Wszak "Akurat tutaj nie trzeba mieć wielkiego pojęcia".

    Masz problemy z czytaniem. Cytowanie przez Ciebie zdanie odnosiło się
    do
    obliczenia strat na kablu a nie do szukania zapisu, który jest tylko
    Twojej głowie. Nigdzie w normie nie ma czegoś takiego co napisałeś.

    > Widzisz, to jest cały problem takiego laika, któremu się wydaje, że to takie
    > proste.

    Tak się składa, że to właśnie JEST takie proste. I chyba właśnie w tym
    jest problem - Twój problem dodajmy :)

    > Jest bardzo wiele szczegółów, które decydują o tym czy instalacja będzie
    > bezpieczna i czy będzie odebrana przez nadzór.

    Znowu dochodzimy do tego, że ktoś to musi odebrać nawet jeśli sam
    sobie zrobię. No i? Skoro odbierze fachowiec to znaczy, że jest
    zrobione dobrze prawda? Jakiś problem?

    > Takie drobne szczegóły jak wykonanie uziomów, połączeń wyrównawczych,
    > podziału przewodu PEN, doboru przewodów, podział obwodów, dobór
    > zabezpieczeń, sposób mocowania przewodów, dobór aparatów oraz ich
    > selektrywności itd.
    > Uwierz mi, że trzeba conajmniej kilku lat w zębach nosić torbę za
    > elektrykiem, żeby móc samodzielnie projektować i wykonywać instalacje i żeby
    > w chwili odbioru domu ktoś Ci nie zarzucił błędów. Nie mówiąc już o tym, że
    > trzeba zdobyć odpowiednie uprawnienia.

    Ta.. szczególnym problemem jest sposób mocowania przewodów. Ty chyba
    jeszcze ciągle nosisz w zębach torbę za elektrykiem. Stąd te kompleksy
    i potrzeba dowartościowania. Co do uprawnień..już ustaliliśmy, że
    dostają je nawet analfabeci - co potwierdził właściciel firmy
    projektowej z 25-letnim stażem w branży :)

    > Poza tym Ty patrzysz poprzez włąsny pryzmat osoby, która ma jakotakie
    > pojęcie o prądzie. Weź pod uwagę, że nie wszyscy inwestorzy je mają.

    A ja niby skąd mam to jako takie pojęcie? Nie dostałem go pod hoinkę i
    nie urodziłem się z nim. Było mi potrzebne jako takie pojęcie wiec je
    zdobyłem. Jak mi będzie potrzebne większe niż jako takie to też
    zdobędę. Żaden problem. Uważasz, że proces zdobywania wiedzy nie może
    się odbywać poza murami nadzorowanymi przez MEN? I uważasz, że zdobyty
    świchol zamienia człowieka w jakąś inną biologicznie jednostkę
    osobniczę, która wczoraj jeszcze była zagrożeniem robiąc instalację a
    dzisiaj (po zdobyciu świchola) już tym zagrożeniem nie jest? Jak ktoś
    nie ma oleju w głowie to choćby miał wywrotkę zaświadczeń i dyplomów
    jest takim samym głąbem jak był.

    > Tak to robią idioci i pseudofachowcy. Przecież jaki problem, żeby taki idota
    > wykonał pomiary z sufitu?
    > Fachowiec powie: "Panie "Kowalski" trzeba wbić jeszcze kilka uziomów, lub
    > zakopać więcej bednarki lub zastosować inny rodzaj ochrony.

    Bzdury.. tak robi wielu ludzi, którzy przestawiają się inwestorowi
    jako fachowcy z papierami. Tak dokładniej ta rozmowa odbywała się
    pomiędzy "moim" elektrykiem a elektrykiem z firmy wynajętej przez ZE
    do postawienia skrzynki przyłączeniowej. Obaj wymieniali sposoby i
    rechotali. Sam nie wiem czy to bardziej śmieszne czy straszne.

    --
    PZDR
    Shaman