    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Chlopaki jak GK i ocieplenie poddasza?
    Date: Fri, 25 Sep 2009 15:40:25 -0700 (PDT)

    On 24 Wrz, 23:00, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tu moze Adam Sz. zechcial by sie podzielic jak to w amatorski sposob zabral
    > sie do tematu.

    Nie mam dzisiaj za wiele czasu - napisze tylko tyle, ze koniecznie
    najpierw zawies "grzybki" (czyli w praktyce - niestety caly stelaz),
    nim zaczniesz robic *cokolwiek* z welna. Jezeli tego nie zrobisz to
    bedziesz sobie plul w twarz i klal pod nosem przy przykrecaniu kazdego
    jednego wieszaka, przy ktorym bedziesz musial ta welne cofnac /
    odgiac. Nie wiem ile u mnie poszlo tych wieszakow - strzelam ze kolo
    300-350szt, 99% robilem przed welna, kilka sztuk po (obrobki okien
    robilem troche pozniej). I te kilka sztuk to byl dla mnie czysty
    horror. Nie wiem - moze ktos lubi zabawe w welnie, plucie tym syfem,
    swedzenie, kichanie i wydlubywanie sobie resztek tego cholernego
    dziadostwa z nosa ale dla mnie osobiscie praca z welna to NAJGORSZY
    KOSZMAR jaki przezylem na tej budowie - a musze napisac, ze wiekszosc
    welny polozyla mi tesciowa z siostra i tesc :-) Co z tego ze trzeba
    odgiac "tylko" 4cm, z welny (przynajmniej toprocka rockwoola) sypie
    sie pyl przy kazdym jej dotknieciu - do tego pylu bez okularow, maski,
    dlugich rekawow nawet nie podchodz bo bedziesz mial czerwona, swedzaca
    skore i problemy z oddychaniem przez najblizsze pare godzin ;) Pozatym
    wkrecajac wkret zawsze ta glupia welna "wkrecala sie" w glowice
    wkretarki co powodowalo jeszcze wiekszy syf z welny :) Maniek - jezeli
    jeszcze nie miales stycznosci z welna to ja Ci radze (a za ta rade z
    wlasnej woli poslesz mi dwie skrzynki browara - zobaczysz!) przygotuj
    sobie stelaz i rob wszystko, zeby welne polozyc w jak najkrotszym
    czasie i jak najmniej przy niej grzebiac przykryj ja folia. Nie wiem
    kto nazwal ten material welna.. to sie powinno nazywac "igly
    mineralne" a nie welna ;)

    Chyle czola przed fachmanami ktorzy wykonuja ocieplenia zawodowo i na
    codzien.. - jak Wy to robicie? Macie chyba skore gruba jak u
    slonia :)

    [...]

    > Jak obrobic kosze grzybkami?

    Koszy nie obrabiasz grzybkami - te krecisz tylko i wylacznie do
    "prostych" krokwii. Obrobka kosza to niezla jazda ale da sie przezyc.
    Na poczatek biezesz dwa profile UD i kladziesz je pleckami do siebie.
    Biezesz "pchelki" (te krociotkie na bodaj 0,5cm wkrety) i laczysz te
    dwa profile w narozach, tak co 20-30cm. Potem je odginasz tak zeby
    powstal Ci odpowiedni kat - to bedzie przyszly wewnetrzny naroznik
    kosza. Taka konstrukcje trzeba podwiesic ESami do krokwii koszowej
    (najprosciej ponacinac i powyginac blaszki w profilu UD "rownolegle"
    do tej krokwii inaczej ciezko z dostepem). Wszystkie profile CD
    przycinasz potem katowka pod takim samym katem jak wisi ten UD tak
    zeby mialy ten 1cm luzu - musza chodzic luzno w UD - nie skrecasz ich
    razem! To musi pracowac :) W tych miejscach najlepiej zrobic chyba
    pozniej przy spoinowaniu polaczenie slizgowe, bo tam, szczegolnie przy
    duzych plaszczyznac, lubia sie kompensowac wszystkie ruchy plaszczyzn.

    > Na krokwie bede musial nabic zdaje sie cienkie
    > deski, zeby zachowac szczeline wentylacyjna miedzy deskami a welna, ale to
    > zdaje sie i tak bez znaczenia.

    Jak masz folie wysokoparoprzepuszczalna to nie musi byc zadnej
    szczeliny. Jak pelne deskowanie - to tak.

    Generalnie przeczytaj KONIECZNIE ten watek:

    http://forum.muratordom.pl/ocieplam-poddasze-krotkie
    -pytania,t98340.htm

    Jest tam kompedium wiedzy jak zrobic stelaz - jak tego nie przeczytasz
    narobisz duzo bledow i baboli :) Jest tam duzo zdjec i opisow -
    rowniez moich :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.