    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Wed, 10 Aug 2011 23:36:18 +0000 (UTC)

    Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na szczescie cena akcji w takiej sytuacji jak dzis nie ma wiele wspolnego z
    > kondycja przedsiebiorstw.
    > Wlasciciel tj. glowny udzialowiec akcji i tak ma te same akcje, pobiera
    > dywidende od tej samej ilosci akcji. Oczywiscie relatywnie stracil na
    > kursie, wycenie rynkowej przedsiebiorstwa, ale nadal jest udzialowcem w
    > takim samym stopniu jak byl. Z czasem sytuacja sie odwroci i tyle.

    > Widzisz, normalnie taka Grecje nalezaloby rozsprzedac. Kidy ktorys z nas
> [...]
    To chyba nieszczęście że cena akcji nie ma nic wspólnego z wartością
    przedsiębiorstwa. Akcje to prosty system. Ja potrzebuje pieniędzy żeby się
    rozwinąć. Ty je masz i jak mi je dasz to ja podzielę się z tobą zyskiem. Jako
    zabezpieczenie dam Ci część firmy. Taką ile mi dasz kasy. To dywidenda miała
    powodować że warto mieć akcje. Ale jak się okazało że jak nie ma dywidendy i
    akcje drożeją to stało się tak jak stało. Chcieli sobie ludzie kupić
    Niderlandy, to znalazł się ktoś kto im je sprzedał. Najgorsze jest to że po
    wcześniejszej wpadce ludzie nie nauczyli się niczego. Zyskają na tej sytuacji
    biedni. Oni nic nie stracili. A mogą zyskać. Wyparowanie, jak ktoś napisał, 25
    miliardów złotych będzie miało przełożenie na rynek wewnętrzny. Nie zdrożeje
    wiele artykułów które by w normalnych warunkach zdrożały. Jak by nie liczyć to
    jeśli rozbić 25 miliardów na 10 milionów gospodarstw domowych to wychodzi że
    każde będzie miało 2,5 tysiąca mniej do wydania. To przełoży się na wyliczalną
    ilość pralek, telewizorów i chleba. To co się stało bardzo ładnie wyreguluje
    rynek wewnętrzny. Przed chwilą w dzienniku powiedzieli że RPP nie zamierza na
    razie nic robić. Bo niby co by mięli robić jak na rynku ubyło kasy. Mogli by
    stopy obniżyć. Ale po co jak skarb państwa więcej zarabia na większych.
    Inflacja sama się opanowała. A najlepsze jest to że ci ci stracili mogą mieć
    pretensje tylko do siebie. Bo jak by były podwyżki to by mieli pretensje do
    rządu. Oczywiście mogę się mylić. W tej materii nie ma takich co wiedzą
    wszystko do końca.