    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Thu, 11 Aug 2011 10:20:21 +0000 (UTC)

    Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Przyczyną kryzysu na giełdzie są idiotyczne przesądy w połączeniu z
    > cwaniactwem pazernych spekulantów. No i oczywiście pazerność i
    > rozrzutność USA.
    >
    > Dolar jest tak rozwodniony, że tak na prawdę jego obecna wartość jest
    > czystą fikcją - jest sztucznie podtrzymywany przez tych, co by dużo
    > stracili na jego dewaluacji do wartości realnej.
    >
    > Parcie w górę złota, jena i CHFa jest wynikiem przesądów, stereotypów i
    > owczego pędu - zapotrzebowanie przemysłowe na złoto jest mniej-więcej
    > stałe, podobnie wydobycie i recykling, Japończycy mieli tsunami i
> [...]
    masz rację. Tylko że graczem giełdowym jest statystyczny Kowalski. To on jest
    cwaniakiem i spekulantem. Przez giełdy przechodzą pieniądze ludzi a nie
    budżetowe. Tak że mieszanie rządu USA do kryzysu na giełdach nie ma chyba
    sensu. Jak Kowalski zarabia na giełdzie to twierdzi że jest mądry i
    zapobiegliwy. Nikt nie mówi że jest oszustem bo sprzedaje coś po zawyżonej
    cenie. Jak tylko zaczyna brakować następnych " zapobiegliwych" do wydymania to
    jest płacz że rządy są winne. To co nazywają kryzysem jest tylko korektą
    wartości akcji firm giełdowych. Do pełnej korekty oczywiście nie dojdzie bo
    jak znacząco akcje stanieją to znajdą się nowi oszuści indywidualni co będą
    chcieli zarobić na innych. Nie wiem co się stało jak pojawiło się złoto z
    podboju. Ale wiem że jak ktoś ma sztabę złota to jak przychodzi kryzys to
    odetnie piłką do metalu kawałek i sprzeda. W kryzysach złoto ma zawsze dobrą
    cenę.