    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ciekawe jak tam Werbinskiego gieldowe zyski?
    Date: Sat, 13 Aug 2011 17:25:07 +0200

    news:4e461f71@news.home.net.pl...

    > I tu się warto zatrzymać bo w zasadzie reszta to powielanie tych bzdur.
    > Ty chyba nie wiesz na jakim świecie żyjesz.
    > Może zamiast polecać Ci Gwiazdowskiego obejrzyj sobie prosty film pt. "jak
    > powstaje pieniądz".
    > http://video.google.com/videoplay?docid=-18875918662
    62119830

    Szesc minut i dwadziescia cztery sekundy wytrzymalem. Masz mnie za idiote
    linkujac takie filmy?
    Czas 2.30 - "wiekszosc wierzy, ze rzad tworzy pieniadz. To prawda, ale nie
    do konca..."
    Otoz g..no prawda, bo rzad nie tworzy pieniedzy i musi sie wrecz trzymac od
    nich z daleka. Nie tworzy ich tez mennica choc je produkuje. Pieniadze
    emituje bank centralny normalnej gospodarki. Takie filmiki to puszczaj
    dzieciom do snu a nie mi jak chcesz powaznie rozmawiac.
    Piszesz wyzej, ze powielam bzdury i nie wiem na jakim swiecie zyje, a
    zaczales od tego, ze parytet zlota zalatwi sprawe kryzysow finansowych co
    sie kupy nie trzyma po wstepnej analizie definicji "deflacji". Teraz
    probujesz wciagnac mnie w jakies heretyckie dyskusje o ciemnej stronie mocy.
    To ja Ci zalinkuje cos, od czego powinienes zaczac edukacje o pieniadzu.
    Pierwszy i najwazniejszy z nich:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Bank_centralny#Kontrola
    _udzielanych_kredyt.C3.B3w_i_st.C3.B3p_procentowych
    Warto uwaznie przeczytac dzial "Instrumenty bezposredniego oddzialywania na
    rynek pieniezny" a to w kontekscie Twojego pieniadza bez pokrycia,
    "powielania bzdur" i takich tam samorobnych sie pieniedzy.

    Kolejne ktore warto przeczytac:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Agregaty_pieni%C4%99%C5
    %BCne
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kreacja_pieni%C4%85dza

    Jak sie zapoznasz to zauwazysz, ze rzeczy ktore uwazasz za tajemne dawno
    temu zostaly usystematyzowane. Sporo jak widac masz do nadrobienia by pewne
    rzeczy zrozumiec. Dawalem Ci wskazowki co moze ograniczac akcje kredytowa
    poszczegolnych bankow komercyjnych - kapital wlasny, rezerwy, wielkosc
    depozytow. Nie zapznales sie czemu sie nie dziwie, bo w sieci nie tak latwo
    to znalezc, a to tym gorzej, bo dyskusja przestala byc ciekawa. A i
    bankowcem z googla nie zostaniesz. Nie wykazales, ze parytet zlota jest
    lepszym rozwiazaniem od dzisiejszego pieniadza od czego ta dyskusja sie
    zaczela, nie napisales nic odkrywczego o roli bankow w polityce pienieznej,
    ktora jako system nie jest taka zla ale moze byc zwyczajnie bledna, co jest
    powodem problemow. Jezeli tego nie zauwazasz to nie pozostaje mi nic innego
    jak tylko:

    masz racje.

    Pozdro.. TK