    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Date: Tue, 24 Feb 2015 17:12:40 +0100

    On 2015-02-24 09:07, r...@k...net wrote:
    > Jeśli będzie pamiętał o takich elementach jak odpowiednia modulacja
    > czy zabezpieczenie transmisji (szyfrowanie, autoryzacja, itp.).

    Nie. To prawie zbędne jesli zrobisz dom w jednym egzemplarzu. Naprawdę,
    prawdopodobieństwo że przeciętny dresokibol włamujący się do domów
    będzie posiadał wiedzę aby złamać nawet jawny protokół jest nikłe. Po
    pierwsze to nie sa ludzie techniczni i używają gotowców, po drugie
    gotowców na twój system nie ma. *CHYBA* że jestes na tyle bogaty że
    warto zainwestować w kogoś kto to rozpracuje. Ale przecież nie jestes,
    prawda?

    Wystarczy tylko zabezpieczyć się w podstawowym zakresie (crc i jakieś
    proste szyfrowanie symetryczne) co jest obecnie osiągalne na byle AVRku
    za 5zł. IMHO zatrzyma każdego szczerbatego debila. Sztuką jest zniechęcić.

    Swoja drogą sporo systemów inteligentnych domów robionych jest przez
    programistów - ignorantów z zakresu kryptografii. I sprzedają się
    dobrze. IMHO *świadomy* hobbysta może zrobić 10x mniejszym kosztem
    własny system o mniejszych szansach na włam niż gotowe i dawno rozpracowane.

    Jest jednak zaletą być w tych 0.01% populacji nerdów która to potrafi.