  • Data: 2015-02-24 17:31:12
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Sztuką jest zniechęcić.

    Sztuką jest przede wszystkim to, by Twój system nie przestał
    działać od byle strzału z piezoelektrycznej zapalarki do gazu.
    Tudzież pobliskiej burzy.

    A jestem ciekaw, ilu konstruktorów takich systemów uwzględniło
    sensowną odporność na EMP w swoim projekcie. :-)

    > Swoja drogą sporo systemów inteligentnych domów robionych jest przez
    > programistów - ignorantów z zakresu kryptografii.

    Po co Ci kryptografia, skoro zdecydowaną większość systemów
    transmisyjnych da się zablokować poprzez zwarcie szyn sygnałowych?
    To nie oznacza złamać, ale projektant mógł tego nie przewidzieć
    i mu procedurka obsługi zawiśnie czekając na kolejny bajt... :-)

    Dopiero transmisja światłowodami przed tym zabezpiecza.

    > Jest jednak zaletą być w tych 0.01% populacji nerdów która to potrafi.

    :-)))

    Pozdrawiam, Piotr