  • Data: 2015-02-24 18:02:20
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-02-24 17:31, Piotr Wyderski wrote:
    > Sztuką jest przede wszystkim to, by Twój system nie przestał
    > działać od byle strzału z piezoelektrycznej zapalarki do gazu.
    > Tudzież pobliskiej burzy.

    Sąsiadowi wyje centrala po każdym piorunie w okolicy 10km. Coś koło
    10tys wydał na system (wykrywa sabotaz czujki, za każdym razem innej).
    Gówno straszne pod każdym względem, jedyna zaleta że może wpisać w
    polisę te 10% zniżki. Obawiam się że system radiowy na 433 będzie
    bardziej odporny niż te kilometry anten skrętkowych w budynku. Żadnej z
    moich tanich chińskich termometrów na 433MHz nie popsuł się po burzy.
    Centrala alarmowa na kable a i owszem. Po drugiej.

    > A jestem ciekaw, ilu konstruktorów takich systemów uwzględniło
    > sensowną odporność na EMP w swoim projekcie. :-)

    A ilu producentów central uwzględniło cokolwiek oprócz kosztów? Moją
    ogladalem. Chyba bym nie dał rady tak *tanio* jej zrobić. Od razu
    przychodza mi na myśl dodatkowe zabezpieczenia separacjie itp. A tu nic.
    uC i druty prosto z czujek, na każdej po rezystorku i kondziłku. I ch...
    Sprzedaje się? Sprzedaje! I w dodatku działa do burzy.

    > Po co Ci kryptografia, skoro zdecydowaną większość systemów
    > transmisyjnych da się zablokować poprzez zwarcie szyn sygnałowych?

    System powinien po chwili nie słyszenia nadajnika właczyć syrenę czy tam
    zalać przedsionek ciekłym ołowiem. Co za problem? Przeciez projektuje
    *własny* system, więc w przeciwieństwie do producentów mogę się
    dowiedzieć jak systemy się blokuje, że tak powiem, u źrodła. Ponadto mój
    blokuje się naczej. Na tyle żenikt tego nie rozkmini.

    > To nie oznacza złamać, ale projektant mógł tego nie przewidzieć
    > i mu procedurka obsługi zawiśnie czekając na kolejny bajt... :-)

    Projektanci systemów alarmowych w samochodach przez dziesięciolecia nie
    przewidywali że zwarcie drutów kierunkowskazu wyłacza alarm. Teraz
    pytanie: czy byli aż tak tępi? Znam jednego i obawiam się że odpowiedź
    brzmi: tak. Bo to ekonomista. Ma się sprzedać.

    > Dopiero transmisja światłowodami przed tym zabezpiecza.

    Nie. Autoryzacja czujki radiowej, jesli chcesz hiper duper system jest
    możliwa w sposób pewny i ciągły i niemozliwy do zagłuszenia bez
    wszczynania alarmu. To kwestia prostej kryptografii. To że takich nie ma
    nie oznacza że to niemożliwe, to oznacza że systemy projektuja księgowi.
    Ale wyobraź sobie tego tępego dresa stojącego pod Twoim domem, w jednej
    ręce zagłuszacz GSM a w drugiej pianka do wtłoczenia w syrenę. I co
    dalej? Pewchowo dla niego twój system powiadamia na CB kolegę na
    sąsiednim osiedlu, dla pewności jeszcze przez wifi, twittera i wywiesza
    transparent na kominie "włamanie w toku". Zonk.

    PS. Czekam aż pojawi się pierwszy remote exploit na centrale alarmowe z
    funkcją GSM. Odpowiednio spreparowany sms... sądząc po jakości kodu
    firmware w takich urządzeniach to kwestia czasu.