  • Data: 2015-02-24 17:11:46
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Ergie wrote:

    > Ale znowu wracamy do punktu wyjścia co gdy zechcę przestawić łóżko w
    > inne miejsce?

    Ze względu na geometrę pomieszczenia i wielkość łóżka nie bardzo się da. :-)

    Z przełącznikami nie ma problemu, bo możesz sobie zrobić radiowe.
    Dla sterownika wszystko jedno, czy sygnał dostał drutem, czy przez
    radio, sygnał to sygnał. Gorzej z kinkietem, bez zasilania słabo świeci.
    Trzeba mieć sterowanie w gniazdku/podpięte do gniazdka, wedle gustu.

    > My z tego powodu zrezygnowaliśmy z kinkietów i innych lampek podpiętych
    > na stałe

    Tyle teoria, a jak z praktyką? Często z tym łóżkiem jeździsz po
    chałupie? ;-)

    > Za długo już żyję i w zbyt wielu miejscach mieszkałem by zakładać że
    > jakiś układ umeblowania jest dany raz na zawsze :-)

    Czasem jest, więc czemu z tego faktu nie skorzystać?

    > ... tyle że to się da zrobić "klasycznie" - bez dodatkowych kabli
    > sterujących, czy sterownika. Na przekaźnikach bistabilnych.

    :-D

    Słowo daję, że chciałem w ostatnim poście napisać "rozsądnym = bez
    wykorzystania przekaźników bistabilnych", by nie wchodzić w szczegóły.
    Ale to już będzie dla mnie automatyka i to zdecydowanie odległa od
    klasyki: ciekawe, ilu elektryków umiałoby zaprojektować taki układ
    sterujący. Dla mnie kalsyka kończy się na przełączniku krzyżowym.

    Pozdrawiam, Piotr