    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Date: Sun, 21 Mar 2021 14:23:21 +0100

    >> tak na szybko
    >> https://www.euro.com.pl/artykuly/wszystkie/artykul-t
    aniej-gotowac-wode-na-gazie-czy-w-czajniku-elektrycz
    nym-odpowiadamy.bhtml

    > Daj spokój z takimi wyliczeniami, bo są niewiarygodne, gdyż w ogóle nie
    > uwzględniają sprawności urządzeń.

    daj spokój, to jest argument?

    ja wolę inny: kolejne wyliczenia:

    Najmniejszy zmierzony koszt zgotowania 1 litra wody wyniósł (garnek
    zakryty):
    Płyta gazowa: 4,61 gr.
    Płyta indukcyjna: 5,45 gr.
    Płyta ceramiczna: 7,45 gr.
    https://jackiewiczowie.blogspot.com/2015/02/koszt-uz
    ytkowania-pyty-indukcyjnej.html

    > energii się marnuje uciekając wraz ze spalinami wokół garnka.
    przez pół roku grzejąc mieszkanie. marnotrawstwo? a zbiornik 300 litrów
    utrzymywany latem to nie?

    > Palnik gazowy podgrzewa ze sprawnością ok. 30-50% i zależy od doboru
    > odpowiedniego palnika do wielkości garnka.
    a jakiś link do tej rewelacji?
    podaj link do porównania które wskazuje inne wyniki

    (...)
    reszta głupoty. Fajnie się gada bogatym ludziom co jest lepsze.
    Wybieracie co Wam wygodniejsze i macie spokojne sumienie, bo każdy
    wydatek jest racjonalnie uargumentowany. bez prawa poniesienia
    kontrargumentów. Majka się pytała czy ogarnie to w 20tyś. domyślam się
    więc że ma na zmianę sposobu ogrzewania ograniczone środki finansowe.
    Kto tu stara się podać tanie rozwiązania?
    pierwszy argument: ja tak mam
    drugi argument: musi być drogo i skomplikowanie bo tani i prosty termet
    jest awaryjny. to że ma 7 lat gwarancji i działa w tysiącach domów,
    gdzie nikt się nie zastanawia czy można byłoby skomplikować instalację -
    to już nie ważne.
    wspomniałeś o zdrowiu.
    emisja co2 podczas wytworzenia 1kw energii
    z prądu to 820gram
    z gazu to 200gram.
    Co Ty na to?
    Gaz mamy z różnych źródeł, w tym transportowany z usa statkiem. raczej
    drożej nie będzie. Prąd mamy z elektrowni węglowych, które na 100% bedą
    miały kary za emisję co2, więc prąd będzie drożał bardziej niż gaz.
    Co Ty na to?
    Takie fakty latwo pominąć, ale to że filtr w okapie trzeba częście
    zmieniać to nie?

    ToMasz