  • Data: 2009-10-14 05:49:57
    Temat: Re: Czy dam rade wybudowac?
    Od: QbaB <q...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Paź, 23:43, "arecki1338" <a...@w...pl> wrote:
    > Witam, mam pytanie do znawcow tematu, czy za 230-240 tys da rade wybudowac
    > dom o pow 92,4m2.Sciany 2 warstwowe,dach kopertowy 195m2.Bez zadnych
    > luksusow,tak zeby zamieszkac.Czesc pracy wlasnej,reszta osobne ekipy.

    Ja też myśle że dasz radę.
    Jednak na wszelki wypadek na dach daj papę na deskowaniu (tanio i
    solidnie) zamiast dachówki. Jak Cie będzie kiedyś stać to położysz
    blachę lub cos innego. Jak możesz żyć bez gładzi to też zaoszczędzisz
    trochę kasy. Jak dasz panele zamiast parkietów to też zaoszczędzisz.
    Uważaj tylko bo wraz zaawansowaniem budowy apetyt rośnie i okazuje się
    że jednak w nowym domu to chcesz mieć (a raczej żona) piękna łazienkę
    albo kuchnię i okazuje się że przeznaczone 20 tys na kuchnię czy
    łazienke z trudem wystarcza, naprawdę są takie przypadki :)
    W moim przypadku najdroższe była instalacja hydrauliczna CO (chyba w
    sumie wyszło nawet drożej od dachu) no i łazienka z WC i kuchnia. Tu
    na pewno można było zaoszczędzić. Generalnie wykończeniówka pochłania
    każde pieniądze jakie Ci zostały z budowy stanu surowego a czasem i
    więcej.

    Oczywiście wszystko to przy założeniu że masz działkę.

    Pzdr
    QbaB