    Date: Tue, 12 Mar 2013 21:17:03 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy warto dzi? si? budowa??

    W dniu 2013-03-12 20:46, k...@g...com pisze:

    > Może Ty domu nie masz tylko barak. Wtedy zgoda że mniej niż utrzymanie kilku
    mieszkań.

    Chłopie, o czym Ty mówisz. Utrzymanie mieszkania 140m2 też całkiem sporo
    kosztuje. Remonty też musisz robić, może elewacji nie będziesz malował,
    dachu nie będziesz przekładał, ale jak mieszkasz w spółdzielczym lub
    własnościowym, to i tak będziesz musiał na takie rzeczy w składce
    remontowej wybulić. Ja mam mieszkanie 80m2 we Wrocławiu i tam same
    miesięczne opłaty, to koszt rzędu 900-1000 złotych miesięcznie (czynsz,
    woda, ogrzewanie, prąd, gaz, itp.). Ale to tylko 80m2, bez ogródka.
    Jakby proporcjonalnie tę kwotę przemnożyć przez ilość metrów średniego
    domu, to wyjdzie te twoje 1500 złotych, jak za dom. Ale przecież to nie
    wszystko, bo mieszkanie też musisz co jakieś 15-20 lat remontować albo
    przynajmniej gruntownie odświeżyć. Ile to może kosztować? Ano niewiele
    mniej niż w przypadku domu - zrobienie łazienek, kuchni, podłóg, być
    może wymiana stolarki okiennej, malowanie. Wyjdzie pewnie ze 40 000 złotych.

    A utrzymanie psa w domu, czy mieszkaniu kosztuje tyle samo, choć może w
    domu nieco mniej, bo się go nie wozi na spacery :)