  • Data: 2009-02-16 21:42:09
    Temat: Re: Czym zasilić Ledy 12V??
    Od: "rrr." <d...@w...or> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Puszka napisał:
    > Witam
    >
    > W łazience bede miał 6 opraw halogenowych w których będą LEDy zamiast
    > typowych żarówek halogenowych. Instalacje już mam zrobioną lecz brak
    > mi jeszcze zasilania. Każda z LEDów ma 3W czyli w sumie 18 W.
    > Co wybrać do zasilanie tego układu:
    >
    > transformator elektroniczny
    > transformator toroidalny
    > zasilacz dedykowany do systemów LED (takie coś znalazłem na allegro)
    >
    > Takiego "zasilacza" powinna być równa sumie mocy Ledów czy może być
    > wieksza??
    >
    > Pozdrawiam

> [...]

    Kilka lat temu założyłem ledy w łazience ze względu na
    energooszczędność. Już po 3 miesiącach żona mi wybaczyła (założyłem 2
    zwykłe "ciepłe" halogeny) i nie mówi na łazienkę prosektorium. A co do
    trafo to wg mnie najlepiej klasyczne toro. Czasem elektroniczne startują
    przy określonym wysiłku i ledy go nie zastartują.

    pozdrawiam
    rafał