    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 23 Oct 2014 01:27:01 -0700 (PDT)
    <m22vms$jpv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m23vqg$ktq$1@speranza.aioe.org>
    <9...@g...com>
    <5445e944$0$12644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5445fd9d$0$22976$65785112@news.neostrada.pl>
    <m2576e$6iq$1@node1.news.atman.pl>
    <5446533b$0$29604$65785112@news.neostrada.pl>
    <m25mr4$nsq$1@node1.news.atman.pl>
    <544673ab$0$12622$65785112@news.neostrada.pl>
    <m25vuf$e5$1@news.icm.edu.pl>
    <a...@g...com>
    <54469349$0$18073$65785112@news.neostrada.pl>
    <m2652r$8sm$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <5...@g...com>
    <d...@g...com>
    <m26klj$qnn$2@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <5448a443$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 08:46:58 UTC+2 użytkownik Aleksander napisał:

    > Jesteś niewolnikiem swojej działalności gospodarczej 24h/ na dobę.
    > Niewolnikiem swoich klientów, którzy płacą Ci abyś wykonywał dla
    > nich usługę. Niewolnikiem US, ZUSu i tej całej bandy z wiejskiej
    > i innych urzędników, którzy sobie żyją między innymi z twojego
    > podatku liniowego ;).

    W kazdym panstwie sa podatki ktore trzeba placic. Dla mnie to jest zwyczajny
    koszt prowadzenia dzialalnosci. Nie czuje sie niewolnikiem z tego tytulu -
    podatki placi kazdy - tak jest skonstruowany swiat :-) W moim przypadku
    przynajmniej widze, ze te podatki nie ida na marne (beda mi budowac droge
    za 1,9mln pln - dojazd do 6 domow!!!! :-)

    > Wkurza Cię, że prezes firmy transportowej żyje ze swoich pracowników,

    Czy ja pisalem ze mnie to wkurza? ;) Pisalem ze czulbym sie sfrustrowany
    *jako jego pracownik*. Frustracja to nie wkurzenie - to takie uczucie
    bezsilnosci ze ja pracuje, a kase za to zgarnia ktos inny :)

    > ale nie wkurza Cię, że urzędas czy inny strażnik miejski który
    > cały dzień siedzi i samochodzie i pilnuje fotoradaru żyje właśnie
    > z Ciebie... czyli masz nad sobą Pana, który doi z Ciebie, choć
    > tak bardzo chcesz tego uniknąć.

    Czekaj.... Ufff - obrocilem sie i na szczescie nie ma za mna zadnego policjanta
    ani straznika ktory by mnie kontrolowal :-) Podobnie jak wyzej - jest
    kodeks drogowy i sa jakies zasady jazdy do ktorych *wszyscy* musimy sie
    stosowac. Mnie to w zaden znaczny sposob nie ogranicza, przekraczam predkosc
    codziennie i od 5 lat nie dostalem zadnego mandatu. Sprobuj spozniac sie do
    roboty na etacik codziennie - zobaczymy jak dlugo popracujesz :-)

    > A taka przykładowa pani Krysia - etatowiec - o 16:00 wyłącza komputer
    > i jest WOLNA :)

    Jaka to wolnosc jak trzeba codziennie rano wstawac i chce sie czy nie - isc
    do roboty jak do wiezienia.

    > Nie przynosi pracy do domu - może się zająć dziećmi

    A kazdy wlasciciel firmy siedzi w niej 24/h i nie wychodzi ? :)
    Ja czesto w ogole do pracy nie jade bo moge ja wykonywac z domu i mam wtedy
    mnostwo wolnego czasu ktory moge na cos poswiecic. Moge sie zawsze zerwac
    kiedy chce i zrobic cos pozniej albo zlecic zadanie pracownikowi. Wiesz z czym
    moja zona (etatowiec) ma zwykle problem? Ze jak pojawia sie jakies okazyjne
    tanie bilety (lubimy podrozowac) to najpierw trzeba zalatwic urlop - nie zawsze
    sie da bo to sie zbliza 20-25 i trzeba podatki rozliczyc (jest ksiegowa),
    a ja moge zawsze i o kazdej porze :)

    > i mężem w spokoju :) Nie przejmuje się płaceniem 10/15 ZUSu,
    > 20 PIT, czy 25 VATu... ;) - i nie odpowiada całym majątkiem,
    > jak w firmie (działalności gospodarczej) pójdzie coś nie tak.

    Zusy srusy - czym tu sie niby przejmowac? Zlecenie 3 przelewow (wczesniej
    zdefiniowanych i zapisanych) zajmuje jakas minute maksymalnie.

    > Ale wciąż uważasz, że to Ty jesteś wolny, bo nie musisz " o 6 rano
    > odbijać karty na zakładzie" ;) ... a ona niewolnica, etatowiec,
    > szarak z blokowiska z wąskim chodniczkiem przed klatką ;).

    Nie mieszaj - nie laczylem w zaden sposob sposobu zarobkowania (czy majetnosci)
    z blokiem/domem. Przeciez na tych blokach na 100% mieszkaja tez przedsiebiorcy.

    Wiec tak - czuje sie zdecydowanie bardziej szczesliwy prowadzac swoja firme
    niz etatowiec. Widzisz - dzisiaj leje za oknem wiec siedze w domu w kapciach,
    popijam ciepla herbatke, obok lezy moj siersciuch. Nie uwazasz, ze to
    przyjemniejsze niz wstawanie o 6 rano zeby odbic karte i (czy masz ochote czy
    nie) sztuczne usmiechanie sie do szefa ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.