    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Mon, 3 Mar 2014 10:45:27 +0100

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Spójrz teraz od drugiej strony.
    > Uczciwy przedsiębiorca został oszukany czy też nie wytrzymał nieuczciwej
    > konkurencji. "Popłynął" z kolejnym zleceniem, ale US i ZUS to w ogóle nie
    > obchodzi. Chcą dostać swój haracz, ale przedsiębiorca po prostu nie ma z
    > czego.

    Wybacz, ale jak nie ma z czego to zamyka działalność. Trudno, nie udało się
    i tyle - może następnym razem uda się lepiej. Jestem uczulony na takie
    gadanie sorki panowie w tym miesiącu nie mam z czego wam zapłacić - mówi
    właściciel firmy do pracowników na budowie i odjeżdża swoim nowym BMW.

    > Wobec tego US i ZUS w trybie administracyjnym wszczyna egzekucję, wysyła
    > komornika, który bez najmniejszych skrupułów zajmuje prywatny majątek
    > przedsiębiorcy.
    > Uważasz, że to jest w porządku?

    Uważam że nie w porządku jest niepłacenie podatków. Jak ktoś nie umie
    prowadzić biznesu i nie ma nic odłożonego na czarną godzinę to niech pracuje
    w biedronce na kasie.

    > Dlaczego więc ma to działać w jedną stronę?
    > Skoro cały majątek prywatny przedsiębiorcy może stanowić zabezpieczenie
    > pazerności państwa to niby dlaczego przedsiębiorca nie może wszystkiego
    > wliczać w kosztu uzyskaniu przychodu?

    Bo to nie jest koszt. Nie dostrzegasz idiotyzmu swojej argumentacji - "skoro
    ponoszę ryzyko to mogę oszukiwać" - toż to absurd.

    > Tym bardziej, że w przypadku drobnych przedsiębiorców trudno jest postawić
    > i określić granice, kiedy kończy się działalność gospodarcza, a kiedy
    > zaczyna prywata.

    ROTFL. Człowiek uczciwy doskonale wie gdzie jest granica. Np. praktycznie
    każdy potrzebuje aparatu do dokumentowania swojej pracy, ale wcale nie musi
    to być aparat za 10 tysięcy i komplet szkieł za dwa razy tyle bo córka
    przedsiębiorcy lub robić zdjęcia.

    > Przykładowo przedsiębiorca w drodze do kolejnego klienta lub w drodze po
    > zakupy do celów prowadzonej działalności podrzuca dzieciaka do
    > przedszkola.
    > Wskaż, w którym miejscu auto jest wykorzystywane zgodnie z prawem, a w
    > którym niezgodnie z prawem.

    Już pisałem: żona bierze to auto i jedzie do fryzjera.

    [ciach]

    > A oszustwa powstają jako odpowiedź na zbyt dużą pazerność państwa.

    Lenin wiecznie żywy. Masy są ciemiężone więc masy mają prawo powstać.
    Oszustwa powstają bo są oszuści. Jak ktoś uważa że podatki są zbyt wysoki by
    uczciwie prowadzić działalność to niech jej nie prowadzi a pracuje na kasie
    w biedronce.

    Pozdrawiam
    Ergie