    Date: Tue, 04 Mar 2014 12:08:00 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    <lenb3v$dit$1@node1.news.atman.pl> <lenbnh$aht$1@news.task.gda.pl>
    <lend1g$co0$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <b...@g...com>
    <0...@g...com>
    <lev0uo$anp$1@news.task.gda.pl>
    <6...@g...com>
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl> <levmiq$8bq$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <lf0g0h$ijs$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <lf0kmt$opi$1@news.task.gda.pl> <lf1ic3$9pn$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    <lf1kjj$eec$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    <lf1r0e$s9c$1@usenet.news.interia.pl> <lf3ugd$fg1$1@speranza.aioe.org>
    <lf43gr$ke4$1@usenet.news.interia.pl>

    W dniu 2014-03-04 09:39, Maniek4 pisze:

    > Myslalem o Caterpilarze b15, ew. Samsungu Xcover 2, ale tam jakas lipa
    > jest, bo nie da sie instalowac aplikacji na karcie, a samej pamieci ma
    > raptem 1 giga dostepnej po odjeciu systemu.
    > Adam kiedys polecal xperie z, ale ona ma 5". Raczej lopaty do
    > odsniezania nie potrzebuje.
    > No nie wiem, nie wiem.

    Ja poszedłem linią Nokii E50 i po delikatnym E51 który się zniszczył w
    bardzo krótkim czasie, kupiłem smartfon Nokia C7 z Symbianem Anna.
    Nie jest to demon szybkości, bo i nie jest najnowszej technologii z
    "osiemnastoipółrdzeniowym" procesorem taktowanym gigahercami, ale bez
    problemu spełnia swoje zadanie.
    Fabrycznie była w nim darmowa nawigacja Nokii, której największą zaletą
    jest to, że w ogóle jest ;)
    Prosta, ale z reguły doprowadza do celu, ale do jej prawidłowej pracy
    potrzebne jest połączenie z internetem.
    Posiada podstawowe funkcje biznesowe, a jak komuś mało to może ściągnąć
    dodatkowe aplikacje ze sklepu Nokia. Część jest darmowa, a część płatna,
    ale w większości są to kwoty poniżej 10zł. Najdroższe programy, które
    kupiłem kosztowały po ok. 40zł. Jeden z nich służy do automatycznego
    nagrywania rozmów, co ma duże znaczenie podczas uzgadniania szczegółów z
    klientami np. w trakcie prowadzenia samochodu lub w innych niezręcznych
    sytuacjach, które uniemożliwiają zapisywanie szczegółów rozmów w
    kajeciku. Niestety niewiele marek telefonów poza Nokią pozwala na
    nagrywanie rozmów. Zazwyczaj nagrywany jest tylko głos osoby
    korzystającej z danego telefonu, bez nagrywania głosu rozmówcy. Z
    Nokiami wyposażonymi w Symbiany nigdy nie było problemów. Drugi program
    służy mi do udostępniania internetu dla laptopa - telefon staje się
    wtedy routerem WiFi.
    Aparat fotograficzny o rozdzielczości 8MP, ale zbyt słabej do tej
    rozdzielczości optyce i brakiem zoomu optycznego i funkcji makro, który
    zazwyczaj uniemożliwia korzystanie z kodów QR.
    Co ciekawsze w pomieszczeniach słabo oświetlonych lepsze zdjęcia
    wychodzą po wyłączeniu xenonowej lampki błyskowej, a sama lampka spisuje
    się rewelacyjnie jako latarka :)
    Pojawiło się wiele nakładek na system Symbian, które dodają szereg
    bajerów np. animowane 3D ekrany i o dziwo po zainstalowaniu tychże
    nakładek telefon pracuje szybciej i przestaje mieć czkawkę :)
    Mojej "ślubnej" tak się spodobał ten telefon, że musiałem jej kupić taką
    samą Nokię C7 tyle, że kupiłem nowszy model z nowszym Symbianem Belle.
    Największe różnice są w szybkości działania na korzyść Belle. Ogólnie
    ujmując część funkcji jest lepsza, a część gorsza wg mojej oceny,
    nacechowanej zapewne przyzwyczajeniami.
    Telefon jest dobrze wykonany. Nie jest zbyt duży, ale dość ciężki i
    sprawia wrażenie bardzo masywnego. Ponoć jego największą bolączką są
    uszkodzenia przycisku blokady, z którego ja osobiście nie korzystam,
    gdyż używam do blokowania specjalnego programiku, którego ikonkę
    umieściłem na głównym ekranie. Dlatego też nie miałem okazji osobiście
    tego sprawdzić. Użytkuję go już trzeci rok, nosząc w skórzanym futerale
    http://www.robitelgsm.home.pl/PUB/leon/C7/3.jpg i dodatkowo z
    naciągniętym na telefon silikonowym pokrowcem
    http://sklep.amadi.pl/pl/etui-silikonowe-black-do-te
    lefonu-nokia-c7.html
    oraz folią na ekranie. Po wyjęciu z tego z tego silikonowego pokrowca,
    telefon wygląda jak nowy, pomimo, że często podczas pracy leci na
    podłogę, a z futerału wysypuję piach i tynk.

    Telefon posiada 256MB RAM, 1GB pamięci dla systemu oraz instalowanych
    programów, 8GB wewnętrznej pamięci na dane i instalowane programy oraz
    dodatkowo możliwość korzystania z kart microSD do 32GB.
    Zaraz po uruchomieniu telefon zapytał mnie czy chce przenieść wszystkie
    dane ze starego telefonu. Po wskazaniu z którego telefonu oraz
    potwierdzeniu połączenia w starym telefonie, wszystko zostało
    automatycznie przeniesione na nowy telefon: kontakty, terminarze,
    rejestry, SMS-y, a także pliki z kart pamięci. Po kilku minutach
    transferu poprzez bluetooth nowy telefon zawierał wszystko to co było w
    starym telefonie. Niestety funkcja ta działa tylko pomiędzy telefonami
    Nokia. W przypadku "ślubnej" w taki sam sposób przeniosłem jej wszystkie
    dane ze starego telefonu Nokia 6103 który nie posiada symbiana.

    Jeżeli nie przeszkadza Ci, że telefon podczas obsługi czasami może
    dostać czkawki i trzeba grzecznie poczekać oraz to, że raz czy dwa razy
    w miesiącu "ni stąd ni zowąd" się zawiesi i sam się zrestartuje to Ci
    polecam.