    Date: Tue, 04 Mar 2014 13:24:35 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl> <levmiq$8bq$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <lf0g0h$ijs$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <lf0kmt$opi$1@news.task.gda.pl> <lf1ic3$9pn$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    <lf1kjj$eec$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    <lf1r0e$s9c$1@usenet.news.interia.pl> <lf3ugd$fg1$1@speranza.aioe.org>
    <lf43gr$ke4$1@usenet.news.interia.pl>
    <5315b401$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf4dhf$sqp$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-03-04 12:30, Ergie pisze:

    > Zgodnie z prawem unii nagrywanie rozmówcy jest nielegalnie - stąd
    > ograniczenia we współczesnych telefonach*

    Jesteś w błędzie.
    Prawo unijne nie zabrania nagrywania rozmów, lecz zabrania nagrywania
    rozmów bez wcześniejszego poinformowania rozmówcy i bez uzyskania jego
    zgody, a to duża różnica w porównaniu do tego co napisałeś. Ponadto
    wiele państw w tym zakresie tworzy swoje bardziej precyzujące prawa.
    Jeżeli chodzi o Polskę to nie ma prawa, które zabraniałoby nagrywanie
    rozmów do celów prywatnych. Ze względów ochrony danych osobowych oraz
    ochrony wizerunku nie wolno Ci wykorzystać takiego nagrania przeciwko
    rozmówcy, ani też udostępniać jej osobom trzecim. W przypadku sądu o
    dopuszczeniu takiego nagrania jako materiału dowodowego decyduje sąd.
    Ze względu na przetwarzanie i przechowywanie takich nagrań przez
    podmioty gospodarcze czyli danych, które także podlegają ochronie danych
    osobowych, takie podmioty gospodarcze są zobligowane do poinformowania
    rozmówcy o fakcie nagrywania i uzyskania zgody rozmówcy. Stad też często
    słyszysz w słuchawce: "w trosce o wysoką jakość usług, informujemy, że
    rozmowa może być nagrywana, jeżeli państwo nie wyrażają zgody na
    nagrywanie, prosimy o rozłączenie się". Przy czym na mocy tego
    komunikatu, Ty jako rozmówca także masz prawo nagrywać taką rozmowę i
    nie musisz nawet już informować o takim fakcie konsultanta.

    > I jest to też powód dla którego stare Nokie z Symbianem są ciągle tak
    > popularne :-) W nowych Nokiach na Windows Phone możliwość nagrywania
    > jest zablokowana głęboko w systemie i jedyne co można zrobić to
    > włączyć tryb głośnomówiący i nagrywać z mikrofonu, ale jakość jest podła.

    Ciekaw jestem jakie telefony z Androidem mają możliwość nagrywania. Siłą
    rzeczy jak się skończy C7 to będę musiał kupić nowy telefon. Ponieważ
    Symbian idzie do lamusa to pozostaje Android, bo Windows to nieporozumienie.