    Date: Tue, 04 Mar 2014 16:04:38 +0100
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    <levefb$tht$1@news.task.gda.pl> <levmiq$8bq$1@usenet.news.interia.pl>
    <f...@g...com>
    <lf0g0h$ijs$1@news.task.gda.pl>
    <4...@g...com>
    <lf0kmt$opi$1@news.task.gda.pl> <lf1ic3$9pn$1@usenet.news.interia.pl>
    <c...@g...com>
    <lf1kjj$eec$1@usenet.news.interia.pl>
    <b...@g...com>
    <lf1r0e$s9c$1@usenet.news.interia.pl> <lf3ugd$fg1$1@speranza.aioe.org>
    <lf43gr$ke4$1@usenet.news.interia.pl>
    <5315b401$0$2372$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf4dhf$sqp$1@node1.news.atman.pl>
    <5315c5f4$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf4ks6$4tc$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2014-03-04 14:35, Ergie pisze:
    > W praktyce sprowadza się to do tego, że nie można automatycznie
    > nagrywać wszystkich rozmów

    W praktyce sprowadza się to do poinformowania rozmówcy i uzyskaniu od
    niego zgody lub też uaktywnienia w programie sygnału informującego o
    nagrywaniu - pikanie.

    > Wszystko prawda - właśnie pisania takiego elaboratu chciałem uniknąć.

    Dobra, dobra, już nie zamydlaj :)
    Wystarczyło, abyś napisał: "Zgodnie z prawem unii nagrywanie rozmówcy
    bez zgody rozmówcy jest nielegalnie"

    > Zabawne jest jak się poinformuje. Dwa razy użyłem tekstu w stylu:
    > "rozumiem, wobec tego ja również włączam rejestrację tej rozmowy" w
    > obu przypadkach po drugiej stronie byłą panika, i prośba o chwilowe
    > poczekanie, wołanie kierownika i finalnie rozłączenie rozmowy :-)

    Ale często jest bardzo skuteczne. Już kilka razy udało mi się postawić
    do pionu co niektórych.
    Kiedyś jakaś firma windykacyjna zaczęła nękać moją rodzinę telefonami.
    Po kilka razy dziennie o przeróżnych porach dnia dzwonił automat na mój
    telefon stacjonarny z tekstem, że "jeszcze istnieje możliwość zawarcia
    porozumienia w związku z zadłużeniem", a dalej podawany był
    kilkunastoznakowy kod sprawy. Ponieważ nikt nie był w stanie ani
    spamiętać całego numeru, ani nawet zdążyć go spisać, a telefony
    odbierali wszyscy domownicy to postanowiłem ten komunikat nagrać.
    Dopiero jak nagrałem to udało się spisać cały numer składający się z
    cyfr i liter. Dzwonię do tych skurw....ów i pytam w czym rzecz. Pada
    pytanie czy zastali ... i tu pada imię i nazwisko mojej znajomej.
    Odpowiadam, że znam tą osobę, ale nie mam z nią kontaktu i proszę aby
    więcej nie wydzwaniano na mój numer telefonu, bo ten numer nie ma nic
    wspólnego z tą osobą. W bezczelny sposób odpowiadano, że nie mogą
    rozmawiać ze mą w tej sprawie ani udzielać mi jakichkolwiek informacji.
    Mogą rozmawiać tylko z tą osobą i proszą aby przekazać tej osobie
    informację, aby się skontaktowała z firmą. Dalej to samo, nękanie
    pogróżkami po kilka razy dziennie. I tak jeszcze przez kilka dni.
    Zadzwoniłem w końcu, przedstawiłem się i poprosiłem o nazwisko, a
    następnie poinformowałem, że nagrywam rozmowę. Cwaniaczek po drugiej
    stronie słuchawki "ja zabraniam" na co mu grzecznie odpowiedziałem
    "możesz pan sobie zabraniać, a ja mam prawo nagrywać nawet nie
    informując pana o nagrywaniu, a to, że pana informuję to tylko z mojej
    strony wielka łaskawość, może się pan rozłączyć i przerwać rozmowę ze
    mną, ale wtedy to nagranie trafi wraz z pana nazwiskiem do prokuratury
    za bezzasadne nękanie i znęcanie się psychiczne". Wtedy usłyszałem, że
    musi się z kimś skonsultować i oddzwoni. Trwało to ok. pół godziny do 40
    minut. Po tym czasie wyjaśniliśmy sobie, że znajoma podała mój numer
    telefonu jako kontaktowy bez mojej zgody.
    Podała go, bo biorąc pożyczkę w firmie lichwiarskiej, podanie
    stacjonarnego numeru telefonu było warunkiem udzielenia pożyczki, a ona
    posiadała tylko komórkowy. Prawdopodobnie firma z góry zakładała nękanie
    jako formę nacisku na zalegających dłużników.
    Znajoma dostała ode mnie zjebkę i skończyła się nasza znajomość.
    Od tego czasu miałem jeszcze kilka telefonów w sprawie tej znajomej z
    innych firm windykacyjnych, ale od razu mówię, że nie znam tej osoby i
    musiała nastąpić jakaś pomyłka z numerem telefonu.