eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Date: Fri, 14 Mar 2014 11:24:45 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <lfuldj$tfj$1@node2.news.atman.pl>
    References: <len1f1$f52$1@usenet.news.interia.pl> <len2ha$4ff$1@node1.news.atman.pl>
    <len5dm$vf7$1@news.task.gda.pl> <len689$8ae$1@node1.news.atman.pl>
    <53131aa1$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf1j5h$v9n$1@node1.news.atman.pl>
    <53147ca3$0$2143$65785112@news.neostrada.pl>
    <lf22sp$g0q$1@node1.news.atman.pl> <lf254j$32d$1@news.task.gda.pl>
    <lf28hk$idu$1@node2.news.atman.pl> <lfsggo$c2k$1@node2.news.atman.pl>
    <lfsihb$2g1$1@node1.news.atman.pl> <lfsk34$g40$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.106.153.200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1394792691 30195 212.106.153.200 (14 Mar 2014 10:24:51
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 14 Mar 2014 10:24:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <lfsk34$g40$1@node2.news.atman.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3522.110
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3522.110
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:483621
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:lfsk34$g40$...@n...news.atman.pl...

    W dniu 2014-03-13 16:23, Ergie pisze:
    >> Bo jego oszczędnością jest posiadanie auta samo w sobie niezależnie od
    >> przejeżdżanych kilometrów. Ma auto pod domem do użytku prywatnego gdyby
    >> nie
    >> to, to by musiał kupić dwa i płacić dwa ubezpieczenia itd.

    > Miałoby to jeszcze sens przy VAT od zakupu, ale koszty eksploatacji są w
    > znacznym stopniu związane z przebiegami. Jeśli ktoś służbowo robi 60tys.
    > km rocznie, to będzie zmieniał opony raz w roku, a w prywatnym
    > użytkowanym do podwożenia dzieci do szkoły, komplet fabryczny poszedłby
    > razem ze złomowanym autem :-)

    Masz rację, ale to znacznie komplikuje wszelkie rozliczenia.

    Trzeba by podzielić eksploatację na tę niezależną od przebiegu (np.
    przeglądy rejestracyjne, zmiana opon lato/zima, ubezpieczenie, płyn
    hamulcowy)
    i na tę zależną od przebiegu (np. klocki, tarcze, sprzęgło)

    No i zawsze pozostaną kwestie sporne jak np. koszt wymiany oleju:
    - jak ktoś robi 10 tysięcy rocznie to olej zmienia co rok niezależnie od
    przebiegu więc koszt pół na pół.
    - ale jak robi 20 tysięcy to już zmienia częściej więc koszt proporcjonalnie
    do użytku (prywatny/służbowy)

    Oczywiście można pójść jeszcze dalej i nie liczyć względem kilometrów. Bo
    jak ktoś rocznie jeździ służbowo 50 tysięcy na trasach i 10 tysięcy
    prywatnie po mieście to więcej sprzęgła i hamulców zużywa prywatnie mimo, że
    przebiegi na to nie wskazują :-) No i oczywiście jest też możliwa sytuacja
    zupełnie odwrotna służbowo po mieście a prywatnie na wakacje na trasie.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1