    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Fri, 20 Jan 2012 19:19:54 +0100

    Użytkownik "anhin" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jfbg5n$2tt$1@mx1.internetia.pl...

    > w ścianach stricte jednowarstwowych punkt rosy NIGDY nie wystąpi.
    > Wystarczy policzyć i narysować wykres temperatury i ciśnienia cząstkowego
    > pary. Punkt rosy występuje wyłącznie na styku warstw o różnych
    > współczynnikach przenikania ciepła i pary wodnej.

    Bardzo kategoryczne twierdzenie!!
    Jak rozumiem wg ciebie powodem tego niewystępowania punktu rosy w scianie
    jednowarstwowej miałoby być zbyt małe ciśnienie pary wewnątrz materiału
    sciany (no bo temperatura niewatpliwie wewnątrz spada igdyby para było, to
    gdzies musiałaby się skroplić!) spowodowane ograniczona przenikalnością
    sciany dla pary.
    Co zatem ze scianami "kanadyjczyka", gdzie w zasadzie wata mineralna nie
    jest jakąs istotną przeszkoda dla pary wodnej?
    No i co z tymi historiami, którymi straszą, takze i w tym wątku, ze przy
    ocieplaniu wewnątrz jednak punkt rosy powstanie wewnątrz przemarzającej
    ściany zewnętrznej i skraplająca się tam para spowoduje zniszczenie sciany?
    Więc wnika w stopniu wystarczającym ta para, czy tez nie?