eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDobra wiadomość dla chcących wynająć mieszkanie w Lodzi › Re: Dobra wiadomość dla chcących wynająć mieszkanie w Lodzi
  • Data: 2023-04-15 14:04:49
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla chcących wynająć mieszkanie w Lodzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/04/2023 12:58, Zenek Kapelinder wrote:

    Rozumiem, że brak odniesień do czegokolwiek to głównie dlatego, że nie
    czytałeś?

    > Chociaż przykłady mnie nie dotyczące podaje.

    Czy podaesz jej poziom pewności? Tak jak nakazuje poprawne mierzenie
    dowolnych wartości, czyli z zakładanym zakresem błędu? Pamiętasz jeszcze
    I pracownie fizyczna, gdzie uczono Cie jak się poprawnie określa poziom
    pewności danych, czy już zapomniałeś?

    > Dlaczego do wyborów nie będzie rewolucji w żadną stronę napisałem.

    Tak jest zawsze, że do wyborów rewolucji nie ma, jakiejkolwiek. Trudno
    tu odkrywać cokolwiek nowego.

    > Dlaczego po wyborach będą duże zmiany wynika z danych gusowskich na bazie których
    stworzono wykres z wyzami demograficznymi.

    Nie wykazałeś *ZWIĄZKU* demografii z cenami wynajmu w postaci modelu i
    liczb.

    Sam fakt, że związek istnieje, nie pozwala jeszcze wnioskować o konkretach.

    To trochę jak byś, zakładając że istnieje *jakiś* związek, starał się
    spadkiem populacji myszy tłumaczyć licznośc potomstwa wróbla.

    Niewątpliwie związek jakiś jest (koty), ale samo istnienie związku nie
    zpowala jeszcze wyciągać wniosków bez modelu pokazującego o ile i jak od
    siebie zależą.

    > Katastrofy wynikającej z nadmiaru pustych nieruchomości w Polsce nie da się
    uniknąć.

    Takie stwierdzenie wymaga konkretnego modelu, z którego wynika, że:
    a) duża ilosc pustostanów prowadzi do katastrofy
    b) ilosc pustostanów rośnie w sposób szybszy niż normalny
    c) wzrostu nie da się uniknąć, bo wszystkie inne czynniki nie kompensują
    jego wrozstu
    d) ten wzrost w ogóle istnieje, poza jakimś małym zawirowaniem wynajmy
    strychów na Bałutach

    To z grubsza punkty, które jesli je wypełnisz treścią, pozwalą na
    stawianie jakiś predykcji w skali kraju. Oczywiśćie kieskiej - nie masz
    dostepu do danych z których mozna te wnioski wyciągnąć.

    Jesli wnioskujesz tylko, że "mało myszy, będzie mało wróbli" bez
    pokazania zweryfikowanych mechanizmów liczbowych, to wyjdzie trzeci
    rodzaj prawdy. Gówno prawda.

    I możesz mieć rację, że nastapi krach.

    Tylko że to bedzie taka racja, jak tego zepsutego zegara. Dwa razy na
    dobę pokazuje prawdę.