eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ? › Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z rozbiórek ?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 20 Aug 2021 16:07:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dom całoroczny w ogródkach działkowych - skąd materiały z
    rozbiórek ?
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 21 sierpnia 2021 o 00:29:02 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    przepis zakazujący mieszkania w domku na działce jest zły. Ale jest.

    można mieszkac. Rodzinne ogródki działkowe nazywa się organizacją która rządzi
    działkami. Działkowicz dzierżawi ziemię. W regulaminie jest że w razie nie spełniania
    warunków dzierżawy zarząd wymówi dzierżawę. W sezonie letnim nikt nie widzi że ludzie
    tam mieszkają. Zaskoczony jestem poziomem wykonania i wykończenia domków, tych
    stawianych niedawno. W wielu piętrowych mających piwnice metraż dochodzi do
    osiemdziesieciu metrów. I jeszcze coś. Na tych ogródkach co bywam jest zakaz
    ogrzewania paliwami stałymi a przydział prądu jest na tyle mały że o ogrzewaniu
    prądem nie ma co marzyć. Chyba że pompa ciepła ale jak w zimę nie wolno mieszkać to
    po co komu ogrzewanie. A to że nie można mieszkać to wina działkowców. Chyba w 2004
    był pomysł uwłaszczenia działek w ROD. I ci co mają działki się nie zgodzili. Z tego
    co słyszałem to za każdy rok jaki się miało działkę miało być 5% zniżki od ceny.
    Emeryci i renciści od razu dostawali by bonifikatę 95% bez stażu. Nawet było jakieś
    głosowanie i ktoś napierdolil do pustych łbów działkowiczów że jak uwlaszcza to zaraz
    będą na działkach warsztaty samochodowe, ślusarskie i chgw jeszcze jakie. A jeśli są
    pod zarządem dawnych pokomunistycznych gap to nic takiego się nie stanie. Kilka
    milionów jest takich działek w RODach w Polsce. To jak z 5 osób z głównego zarządu ma
    na czysto złotówkę z każdej działki to żyć nie umierać.
    > Dzięki za info o limitowanym przydziale prądu.
    >
    > Z tymi domkami piętrowymi to jest tak, że jak kto jest w zarządzie to jest
    bezpieczny i ubezpieczony, ale zwykly czlonek dużo straci, gdy g,mina zmieni plan
    zagospodarowania przestrzennego, albo przeznaczy ogrody działkowe pod drogę.
    > Wtedy odszkodowanie jest limitowane przepisami, czyli za 25 m2 altany max i tu jest
    problem, bo nikt swego losu pewien nie jest.,

    > Z tym uwłaszczeniem działek to znam temat bo szef zony był w zarządzie wojewódzkim
    i problem dotyczył działek warszawskich w kierunku lotniska.
    > Tam powstały warsztaty, uslugi, punkty handlowe i wartośc tych działek była 000000
    > \a na prowincji nadal 00000
    >
    > a dopóki grunt we władaniu zarządów, to odszkodowanie za grunt dostaje zarząd, a
    działkowiec grosiki.
    Limitowanie polega na tym że w skrzynce z której doprowadzony jest prąd do działki
    założone są bezpieczniki 16A. Poza sezonem działkowym na tych działkach na które
    jeżdżę prąd jest wyłączany centralnie, tak jak woda. Biznes jest po to żeby w
    zarządzie wcześniej komunistyczni bandyci a teraz ich dzieci i wnuki miały pewny
    kawałek chleba.