  • Data: 2010-09-22 12:28:27
    Temat: Re: Dom za 20 000 zł
    Od: Bartosz Augustyniak <o...@u...toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-22 13:42, Jan Werbiński pisze:
    > w wiadomości news:4c99da7a$1@news.home.net.pl...

    > Po pierwsze nie potrzeba zbierać tyle pieniędzy, ale odpowiednio mniej.
    > Po drugie dlaczego wszyscy chcą mieć wszystko od razu? Jak chcą, to
    > niech płacą i płaczą. Kaprys kosztuje.
    Bo po co mi dom/mieszkanie jak będe mial 40/50 lat, a dzieci będą się
    powoli przymierzać do opuszczenia domu (no chyba że przyjmą plan
    rodziców i postanowią się wyprowadzać po 40 :) )

    > Odkładając na lokatę z oprocentowaniem 5% 1500 zł miesięcznie (czyli
    > tyle co wiele rat kredytowych) po 10 latach otrzymujemy kwotę 232 923 zł
    > brutto.

    Zakładając że nie ma podatku od zysku kapitałowych, ale równica
    faktycznie wielka nie będzie

    > Żeby uzyskać 250 000 w pięć lat musisz odkładać 4000 miesięcznie przy
    > oprocentowaniu 2% lub 3600zł przy oprocentowaniu 6%.
    > Ale naprawdę nie ma takiej potrzeby w większości przypadków.

    Nie dziwie się ludziom chcącym się wyprowadzić od rodziców, a koszty
    najmu niskie nie są.
    Piec lat z rodzicami/teściami w M4 czy M5 (jednak to króluje u nas a nie
    300-500m2 rezydencje) to jednak zdecydowanie za duż, zarówno dla jednak
    jak i dla drugich

    Kolejna sprawa co innego to obligatoryjne odnoszenie pieniążków bo banku
    (spłata rat)a co innego takie oszczędzanie na przyszłość. Jakoś łatwiej
    ludziom się się zebrać wewnętrznie żeby spłacić 1500 zł raty niż żeby
    odłożyć te 1500 zł (kino, restauracja, wakacje, samochód, motocykl,
    mnóstwo jest pokus :) )

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak