  • Data: 2009-02-14 16:13:00
    Temat: Re: Dylemat z oczyszczalnia
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej S. pisze:

    > Mam kilka uwag odnosnie tego schematu.
    >
    > Czy nie wyjdzie taniej dac dwa klasyczne szamba przelewowe
    > z kregów betonowych zamiast osadnika (zakladam, ze jest
    > przepolowiony wewnatrz przegroda, czyli ma zbiornik na grubsze
    > i podfermentowane). Jakos nie ufam tym plastikom.
    :)
    pomijajac wszystko inne to te plastyki są zbiorkami szczelnymi
    i moga być zainstalowane i działać poniżej poziomu wód gruntowych

    > Poletko albo wpuszczamy w ziemie, albo usypujemy wały i wystaje
    > ponad poziom gruntu. Przepompownia jest potrzebna
    > albo przed poletkiem (gdy podniesione), albo za (gdy opuszczone
    > i wode chcemy wlać np do stawiku czy ogrodu). Rozumiem ze tutaj
    > jest poletko obnizone i woda sama płynie z osadnika na poletko?
    :)
    w moim przypadku teren jest zroznicowany
    i nie bezdie potrezbna ta przepompownia
    Nad stawem na teraz teren mam około metra niżej
    a jak bedzie potrzeba to moge tak jak piszesz
    zrobic te poletko jeszcze niżej.

    > Nie widze na Twoim rysunku systemu podawania wody z osadnika _od_góry_
    > poletka - jakby prysznicem :-) , lekko przysypanym zwirkiem.
    > Taka jest (chyba) zasada. Woda przez poletko powinna isc
    > od góry do dołu, gdzie czeka na nia drenaz odprowadzajacy.
    :)
    Ten schemat powyzej przedstawia zasadę działania
    a juz od konkretnych warunków modyfikuje sie go
    wstawiając albo studzienkę rozdzielająca albo pompownienie

    > Pierwszy raz widze takie półkręgi. U mnie mówią, że wystarczy
    > na nieprzepuszczalnej folii ułożyć gruba, podziurkowana rure
    > i przysypać ją odpowiednimi frakcjami żwiru - czym nizej
    > tym grubszy. Taniej i latwiej w konserwacji, bo moze sie okazac,
    > ze np. za 10 lat nalezy poklad zwiru wymienic.
    :)
    W realizacjach tej firmy podobały mi się ich patenty
    min te betonowe półkręgi, ktore potaniają budowę bo nie trzeba używać
    do obsypki grubego kruszywa a ponadto duża przestrzeń wewnatrz sprawia
    że żywotność takiego drenażu jest kilkukrotnie dłuższa
    i nie będzie potrzeby grzebania przy drenażu za 10 lat
    W marcu bedzie u mnie realizowana ta oczyszczalnia
    i będzie dużo fotek zarówno u mnie na http://trawki.pl
    jak i na ich stronie
    :)