eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieElektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem › Re: Elektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem
  • Data: 2011-09-12 08:57:21
    Temat: Re: Elektryka w wykonaniu amatora -cz. 3 i ostatnia - poległem
    Od: "Adams" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki wszystkim za wpisy - odpowiem pod ostatnim:
    > Była na budowie kierowniczka, pocmokała na przewody na wierzchu i też
    > stwierdziła, że wylezą smugi - nawet spod tynków CW :(

    Smugi, smugi, smugi :-)
    Dlaczego pojawiaja sie smugi:
    - kabel za plytko osadzony
    - kabel sie grzeje podczas przeplywu pradu

    Kabel 1.5 jezeli bedzie schowany rowno z licem np. cegly
    nie ma prawa powodowac smugi.
    Kabel 2.5 jezeli bedzie schowany rowno z licem gdzie
    jest rowek nie ma prawa powodowac smugi

    Jesli podlaczysz urzadzenia ktore bedzie pobieralo non-stop 16A pradu,
    wtedy smuga moze sie pojawic -wygrzeje ladny slad na scianie.

    Smugi na suficie to efekt zle poloznego kabla - za plytko, ja osobiscie nie
    widzialem
    w suficie bruzd na kabel, co nie oznacza ze tak sie nie robi :-)
    Dlatego najlepiej kabel z podlogi na sufit.
    Smugi na scianie identycznie to efekt zle poloznego kabla - za plytko.
    Nie dlatego ze sie grzeje ale dlatego ze kabel ma izolacje, a tej izolacji
    tynk sie nie trzyma, tak samo jak sie nie trzyma peszla.

    Jesli kabel jest w bruzdzie nie bedzie smug.

    Kabel w suficie podwieszany w wypadku oberwania sie lampy
    moze wyrwac spory kawal tynku, tynkarze narzekaja bo na sufit
    nie daje sie tak grubo jak na sciane.
    A nie daje sie grubo zeby na glowe nie spadlo.

    > Prawda jest taka, że wywaliłem otwory pod puszki na styk (w betonie w
    > piwnicy) i jak trzy wchodzą do puszki, to tej puszki się nie wyciągnie
    > żeby nachlapać za nią zaprawy.

    No ok, bo nie trzeba za nia chlapac :-)))))))))))))))
    Sa nawet puszki bez dna :-)
    Puszka jest po to zeby bylo wygodnie zamontowac
    gniazdko lub wylacznik, a dno puszki powoduje zachowuje
    ona swoj ksztalt podczas montazu.
    Nieraz sie zdarza ze trzeba cale dno wykuc i poglebic
    bo nie mozna kabli ulozyc.

    >Niektóre poszerzałem - zrobił się lejek zamiast równego otworu. Puszka
    >wystaje i sprężynuje na przewodach. Ile czasu schnie zaprawa wciśnięta z
    >przodu zanim puszka przestanie się ruszać? Bo nie sądzę żeby tynkarze
    >zaczynali od obsadzania gipsem...

    Sluchaj, tynkarz da rade ;-)))))))))))))
    Nie takie rzeczy wstawiaja i sie trzymają.

    pozdrawiam
    Adams