  • Data: 2016-03-23 22:23:01
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 23 marca 2016 21:45:10 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Program wypluł takie zapotrzebowanie na chłodzenie chaty do 21 st. C:

    Jaki program? Czy on uwzglednia naslonecznienie, zyski od urzadzen, gotowania
    etc? :) W OZC tego nie policzysz bo OZC zaklada ze gotowanie to zysk, ktory
    wspomaga ogrzewanie, a nie jak w przypadku chlodzenia - strata, ktora trzeba
    "odrobic" :-)

    > W całym sezonie chłodniczym można ugrać w ten sposób 1200 kWh.
    > Zakładając COP klimy na poziomie 3 (dobrze zakładam? czy toto lepsze jest?)
    > i licząc 1 kWh za pół zeta, mamy 200 zł zaoszczędzone na rok dzięki GWC.

    Z tym ze teraz policz, ze takie wentyle dmuchajac 600m3/h wezma na moje
    oko z 300W. Co przez 5 miesiecy daje... 1080kWh, czyli koszt 540 pln :-)
    A za te 540 pln klimatyzatorem z COP 3 wygenerujesz 3240kWh chlodu.

    Dalej uwazasz, ze sie oplaca? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.