  • Date: Fri, 02 Mar 2012 21:14:02 +0100
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fuszerki i kapitalizm

    W dniu 2012-03-02 21:02, Marek Dyjor pisze:
    > Popatrz jak działają wielkie korporacje, tam panują układy rodem z
    > socjalizmu. Ponadto wielki kapitał ma wielkiie pieniądze i moż ełatwo
    > korumpować władzę zapewniajać sobie ochronę przed prawami wolnego rynku.

    No i tu właśnie jest sedno.
    Nie rozumiesz idei wolnego rynku.
    Nie ma takiej opcji żeby państwo ingerowało w przedsiębiorców, nie ma
    podatku dochodowego (sic!)
    Skoro tak to *nie ma komu dać łapówki*.

    > no ale gdzie masz wolny rynek skoro został jeden wielki piekarz, który
    > teraz dyktuje ceny i nie dopuści żadnego małego podmiotu na rynek, bo
    > wykończy go dumpingiem cenowym?

    Sytuacja jest oczywiście tak mało prawdopodobna, że nie warto się na nią
    zastanawiać.
    Skąd niby miałby się wziąć nagle *jeden* podmiot?

    > Ja nie twierdze że system nakazowo rozdzielczy jest lepszy tylko
    > wskazuję że tzw czysty rynek nie jest idealny.

    Co to znaczy idealny?
    Czy ja twierdze że idealny?
    Ja twierdzę (za noblistami oczywiście) że kapitalizm wyrosły na wolnym
    rynku jest najbardziej sprawiedliwy i najbardziej współczujący.

    > Czysty uczciwy wolny rynek jest niemożliwy z tych samych powodów dla
    > których niemożliwy jest komunizm. Ludzie są skurwysynami z natury.
    > (przepraszam za ostre wyrażenie)

    Czysty!
    Ciągle tylko idealizujesz pojęcia.
    Oczywiście, że nie jest możliwy czysty ale chodzi o to żeby wolności
    gospodarczej było *jak najwięcej*

    Oooo i nawet nasi socjaliści zaczynają odpuszczać:

    ------
    Rząd rozpoczyna reformę deregulacyjną, zapowiada "Rzeczpospolita".
    Dostęp do niemal 50 profesji ma zostać totalnie otwarty.

    Publikacja: 28 lutego 2012, 07:24 Aktualizacja: 28 lutego 2012, 07:28

    Gazeta donosi, że w sobotę rząd zaprezentuje projekt ustawy otwierającej
    dostęp do 46 zawodów. Dzięki niej każdy bez większych problemów będzie
    mógł zostać m.in. przewodnikiem turystycznym, taksówkarzem, pośrednikiem
    lub zarządcą nieruchomości.

    Ocenia się, że dzięki zmianom powstanie ok. 50 - 100 tys. nowych miejsc
    pracy. Powinny też spaść ceny usług świadczonych dotąd przez
    specjalistów z licencją.

    Teraz jesteśmy w czołówce europejskiej jeżeli chodzi o liczbę zawodów
    regulowanych. Jest ich 380, najwięcej w Europie. Dla porównania - w
    Szwecji jest ich 91, w Finlandii 122.

    Minister sprawiedliwości Jarosław Gowin w wywiadzie dla
    "Rzeczpospolitej", zapytany interesy ilu grup chce naruszyć otwierając
    dostęp do zawodów, odpowiedział, że - "tam gdzie jest reglamentacja,
    jakość usług niska, dostęp do nich ograniczony, a ceny zawyżone. Chcę w
    maksymalnie szeroki sposób otworzyć dostęp do różnych zawodów, by
    otworzyć rynek pracy dla młodych i odblokować drogę awansu. W różnym
    stopniu będziemy poszerzać dostęp albo znosząc wszelkie bariery, albo je
    ograniczając"
    ------

    www.elipsa.info