  • Data: 2012-03-03 12:11:20
    Temat: Re: Fuszerki i kapitalizm
    Od: "Jackare" <j...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jir7tf$caf$1@inews.gazeta.pl...

    > Zamiast wykonac dobrze 2 domy powiedzmy w skali roku robią 3-4 byle jak
    > byle jak najwięcej zarobić.
    > Chętnych na dobre "oferty" jest sporo i "fachowcy" to wykorzystują ...
    > Dużo nie sprawdza kwalifikacji "fachowców" , nie chce faktury i itd ...
    >
    > Później mamy piękne domy które są fuszerką ...

    ależ to jest idealna kapitalistyczna odpowiedź na porzeby rynku. Klient chce
    tanio, Tanio i TANIO. I ma tanio. Tylko nikt z tych pożal się boże
    zleceniodawców nie chce przestać wierzyć że tanio znaczy do dupy. Że jak
    chce tanio to tylko samemu. Otrzymuje dokladnie to czego szuka byle jaką
    robotę za byle jakie pieniądze.

    Tę relację widać doskonale na innym rynku. W klasycznym biznesie
    odbywiającym się pomiędzy podmiotami gospodarczymi ta zasada jest znana i
    działa i nikt się nie oszukuje. Przyklad: profesjonalne narzędzia wykonane
    przez zawodowców dla zawodowców są drogie. Budowa realizowana przez jeden
    podmiot dla innego jest CALOWICIE INACZEJ SKOSZTORYSOWANA niż budowa domu
    dla Kowalskiego, nawet jeżeli budynek wyglądałby tak samo.

    Ja też wolę po stokroć realizować zlecenia biznesowe/przemysłowe. Za podobny
    nakład pracy jak przy instalacji dla osoby fizycznej dochody są 2-3 krotnie
    wyższe. Problem jest w dostępie do takich zleceń, czasem w wrunkach
    wejściowych, ale to jest zupełnie inny świat. Rynek osób fizycznych/klientów
    indywidualnych jest najbardziej niewdzięcznym i najmniej opłacalnym
    rynkiem. Żaden wykonawca nie osiąga tu takich prychodów jakie "powinny być"
    wypłacane za wykonaną pracę. Rynek ten jest wymuszony sytuacją finansową
    obydwu stron i zaręczam że każdy wykonawca ucieknie w stronę normalnego
    biznesu jeżeli tylko ma taką możliwość