  • Data: 2016-01-13 10:15:59
    Temat: Re: Garaż blaszany
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 stycznia 2016 09:56:13 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Więc po kiego się pierdzieliłeś z folią taśmami dwustronnymi, nawet jeśli dobrze
    pamiętam to "izolowałeś" miejsca wyjścia kabli przy kinkietach itp.

    Bo dzieki temu do welny przejdzie tylko 10% wilgoci (dane z dupy), a nie 100%.

    > Czyli producenci kilka lat temu racje mieli że foli nie proponowali, jednak działy
    marketingu ich z błędu wyprowadziły;)

    Ta folia byla na tyle tania ze dla swietego spokoju ja dalem wszedzie.

    > Bo ja czasami myśleć się staram a nie bezmyślnie przyjmować wszystko co muratory
    piszą

    Wlasnie udowadniasz, ze nie myslisz lub myslisz ale zupelnie nie masz na ten
    konkretny temat wiedzy.

    > I ciągle nie wiem jak te starszne grzyby o których piszesz żyły by sobie w balszaku
    na styku wełny i blachy mającej często temperaturę kilkudziesięciu stopni C.

    Zawsze? :) Przez przynajmniej polowe roku panowalyby warunki do rozwoju
    grzyba. Ja bym nie chcial takiego syfa sobie na wlasne zyczenie hodowac.

    > Producenci płyt warstwowych się tego nie boja. tylko proszę nie pisz po raz kolejny
    że tam jest szczelnie bo np. popatrz tu
    > http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_plyta-warstwowa-w
    eln-652442.jpg

    Przeciez to jest bok plyty i jest tam jak widzisz zrobiony specjalny zatrzask,
    od dolu i gory plyty sa szczelnie obite blacha, ktora nie przepuszcza pary.

    > Z armaty do wróbla tez można strzelać. Blaszak w którym często hula wiatr to chyba
    troszkę inna bajka

    Hulac to on ma nad welna zeby ja wentylowac. Jak hula ponizej to nic nie da.

    > I powiem tak- w takim nieogrzewanym garażu wełna umocowana na stelażu pod blachą
    nawet bez foli nic złego jej się nie stanie. Bo tam jest inny rozkład temperatur jak
    w domu- w domu masz częściej cieplej a na dworze zimniej, w nieogrzewanym blaszaku
    pomijając lato(a wtedy nic tam się skraplać nie będzie) różnice temperatur są inne.

    Tzn. jakie? W garazu tez w zime w srodku jest cieplej niz na zewnatrz.
    Jak wjedziesz swoim samochodem z nagrzanym silnikiem o mocy ~100kW to troche
    tego ciepla w malym blaszaku zostawisz. To cieple (i wilgotne, bo przeciez
    w takim blaszaku zawsze jest duzo wilgoci) powietrze wykropli sie na suficie
    pod welna. Jezeli tej wilgoci nie usuniesz to zacznie rosnac grzyb. Czego tu
    nie rozumiesz? :-)

    > Czyli folie do systemów działy marketingu dodały?

    Folia wysokoparoprzepuszczalna ma okreslony wspolczynnik paroprzepuszczalnosci,
    czyli liczbe gramow pary jaka folia przepusci przez 1m2 w ciagu doby.
    Folia paroizolacyjna od wewnatrz ma zminimalizowac ilosc pary jaka dostaje
    sie do welny, bo jezeli dostanie sie jej wiecej niz folia
    wysokoparoprzepuszczalna jest w stanie oddac na zewnatrz to tez tam sie pojawi
    wilgoc i ryzyko zagrzybienia. Wiec nie - folia paroizolacyjna nie jest
    wymyslem marketingowym. Jeszcze raz, podstawowe zasady, bo zaczynasz
    filozofowac bez zadnych argumentow:

    1. Ocieplamy zawsze od strony chlodnej (chyba ze nie mozna i jestesmy w stanie
    zapewnic jednorodny material izolacyjny bez zadnych szpar, w ktorych moglaby
    sie wykroplic woda)
    2. Od zewnatrz - wentylujemy
    3. Od srodka - izolujemy

    > Po kiego więc pierdzieliłeś się z membrana wysokocośtam skoro mogłeś wełnę
    bezpośrednio do dachówek docisnąć;)

    Membrana spelnia dwa zadania:

    1. Wiatroizolacja
    2. Splywa po niej deszcz, topiony snieg etc - dachowka nie jest szczelna
    stad welna musi byc chroniona od zewnatrz przed woda.

    Kris - zalamujesz mnie, juz nawet nie mowie, ze musisz to wszystko wiedziec,
    tylko jak nie wiesz to po prostu nie pisz glupot na sile :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.