  • Data: 2009-01-20 17:55:31
    Temat: Re: Glazura i terakota - układanie i ceny
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:gl4k2n$bld$1@news.onet.pl...

    > fazowanie wymaga bardzo precyzyjnego prowadzenia i idealnego ustawienia
    > piły do stolika tak aby piła wychodziła dokładnie w tej samej lini co
    > wchodzi, jeśli tak nie jest to wychodzące ostrze robi ci piękne szczerby.
    > te zabawki za 200 czy nawet 900 nie są sprzętem wykonanym precyzyjnie to
    > jest szajs.

    Nie wiem jak rozwiazane jest fazowanie w takich urzadzeniach, ale ze tak sie
    wtrace: pila, tarcza nie musi byc idealnie rownolegla do kierunku posuwu.
    Tarcza smialo moze byc wrecz pod lekkim katem do materialu przesuwanego
    tylko z jednej strony tarczy, w ten sposob, ze nieskrawajaca czesc tarczy
    nie dotyka w ogole do materialu. To jest klasyka geometrii ostrza
    skrawajacego. Do fazowania wystarczylo by lekkie "skoszenie" tarczy, by
    zapobiegac wyrywaniu materialu w tylnej jej czesci. To moze zbyt
    skomplikowane dla producentow tych ustrojstw.

    Pozdro.. TK