eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieGrzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
  • Data: 2011-12-21 15:56:44
    Temat: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Gru, 14:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Pewno że nie. Ale ja opisuję to co widziałem /dowiedziałem się od co
    > najmniej kilku osób osobiście. A nie tylko ja zaobserwowałem że gazownicy
    > lubią generalnie chłodniej w domu i dodatkowo sporo z nich "rekreacyjnie"
    > kominki lubi;).

    Ja nie bralem pod uwage innej alternatywy niz gaz, moge podac moje
    dane (na ile pamietam ;) )

    - Kominka brak (i tak nie mialby kto palic)
    - Temp. ustawiona (termostat w korytarzu) na 20stopni przez ostatnie
    2(3?) lata, wczesniej 19
    - Obnizenie nocne o 1 stopien
    - CWU 120l, ~45stopni
    - dom piwnica (nieogrzewana poza samoogrzewaniem sie kotlowni),
    parter, poddasze miszkalne ze skosami, wiec do tej pory nie wiem jaka
    ma to powierzchnie ;) , cos ok.200m2 bedzie... grzanie wylaczone
    generalnie tylko w jednym pokoju na gorze (z czterech), w drugim
    praktycznie na full otwarte..., ocieplenie scian 11cm styropianu +
    welna na poddaszu (20cm ?)
    - mieszka jedna osoba na stale + 1 lub 3 w weekendy...
    - pies majacy swoje miejsce w wiatrolapie, wiec 3/4 dnia ocieplone
    drzwi na zewnatrz sa i tak otwarte ;)

    za 10 lat (uruchomione w sez. grzewczym 2001/2002, ostatni odczyt
    10.2011) poszlo 9620m3 gazu

    WS