  • Data: 2017-07-21 00:26:04
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Jak pisałem - po prostu miałeś za mały bojler. Jakbyś miał 400-600l to
    > przez cały rok przy takim zużyciu miałbyś do dyspozycji wodę 80stC i
    > więcej :-)

    Raz więcej, raz mniej. I czekanie ad mortum defecatum aż ta grzałeczka
    podgrzeje pół tony wody.

    > No ile dokładnie? 17 tys. kWh? m3 gazu to ok 11kWh, przy zużyciu 17 tys
    > kWh musiałbyś zużywać 1545m3, czyli po 2,3 pln - 3,5 tys. pln na samo CWU.
    > Zużywasz tyle? Nie sądzę :-)

    Więcej. Spojrzałem na ostatnią fakturę -- dokładnie to jest 1771 kWh
    miesięcznie. Gdyby rok miał 10 miesięcy, to nawet by się zgadzało,
    ale ma 12. To na trzy osoby jest.

    To wszystko przy założeniu ciągłego strumienia mocy 0,5 kWh na osobę.
    Słońce daje w porywach przy dobrej pogodzie (średnio, po scałkowaniu
    kosinusa) 6 godzin.

    > Tzn. gdzie? Przeczytałem jego posty od początku i nie widzę wyjaśnienia.

    Nie dziwi mnie to specjalnie. Ale jednak było napisane.

    Jarek

    --
    Częste mycie skraca życie.