    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Date: Thu, 16 Jan 2014 16:01:18 +0100

    news:06694c90-50af-4121-91ae-c1a761d91bb7@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 16 stycznia 2014 14:16:56 UTC+1 użytkownik mcs napisał:

    > To ile na tym zakupie zaoszcz?dzi?e?? W?a?nie sprawdzi?em, ?e na nakr?tki
    > podk?adki do mur?at 02.04.2010 wyda?em 21,84 PLN
    Nie odnosze sie konkretnie do podkłądek pod murłaty ale chciałbym zauważyć
    że z pozoru drobnme rzeczy trzeba najbardzioej pilnowac przy negocjacji cen.
    Stary nr handlowców to np przy wycenie dachu masz spory upust na dachówki i
    gąsiory a pozostała drobnica juz drogo.
    Porównasz ntylko główne rzeczy myslisz oferta dobra a jak zaczniesz
    psrawdzac drobnice to okaże sie że tam do ugrania było znacznie więcej
    A handlowcy wbraw pzoorom pole do manewru maja znacznie duże. Np te same
    okna w trakcie negocjaji między dwoma dystrybutorami kosztowały mnie o kilka
    tysięcy taniej. Dokładnie ni epamietam ale chyba coś koło 30% taniej w
    stosunku do pierwotnych wycen.
    W hurtowni z kablami jak facetowi wydruk cen z allegro pokazałem to sie
    okazało że on tez może za tyle sprzedac i 76% upustu było. Grzejniki 45%
    wełna tez coś koło 50%
    Jednak juz pompy CO, zawory, baterie kuchenne, umywalkowe i do bidetu,
    kible, bidet, stelaże do WC, spłuczki, łózka, szafki nocne i materace
    jechały do mnie z drugiego końca Polski(Kraków)

    Wszystko to wiem, bo budowałem (buduję?). Dużo własnoręcznie i z pomocą
    rodziny. Większość ofert mam do tej pory. Praktycznie każdy wydatek
    notowałem.
    Dlatego gdy czytam, że Ergi sam zbudował wieczorami dom 200m2 po podłogach w
    ciągu 1,5 roku robiąc sobie jeszcze przerwy na potańcówki, to chciałbym
    dowiedzieć się, gdzie popełniałem błędy, bo mi, chociaż podnajmowałem ekipy,
    podobnego (trochę większego) domu nie udało się jeszcze wykończyć.

    pozdrawiam

    mcs