  • Data: 2014-01-20 09:27:54
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: "mcs" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:lbbhl6$q8g$1@node1.news.atman.pl...

    > Inna sprawa że do zagęszczania fundamentów to trzeba by tzw. skoczka a
    > nie zagęszczarkę.

    Dlaczego? Nie wolno zagęszczarką?

    > Pisałem - strop z płyt, wieniec jest z zewnątrz obmurowany bloczkami więc
    > nic nie trzeba było szalować.

    To jaką grubą masz ścianę?

    > Schody były proste: płyta osb na spód do tego dwa paski na sztorc po
    > bokach. Rozpiąłem miarkę od podłogi do sufitu i rzucałem laser na poziomy
    > poszczególnych przyszłych stopni rysując poziome kreski. Następnie wzdłuż
    > tych kresek używając kątownika odznaczałem szerokości kolejnych stopni.

    Nie wiem czy dobrze sobie imaginuję Twój opis. Jaką poziomicą można zrobić
    coś takiego?

    > 50% drożej od czego? Przez internet gwoździ nie zamówię z uwagi na koszt
    > przesyłki, lokalnego producenta wtedy jeszcze nie znałem, a moje
    > doświadczenie z okolicznymi hurtowniami było taki że szkoda paliwa by
    > jechać i się dowiedzieć, że jest drożej.

    50% drożej niż w pierwszym lepszym sklepie. Żeby poznać cenę nie trzeba
    jechac do sklepu, wystarczy zadzwonić.
    Dziwi mnie tylko, że kupiłeś coś nie mając porównania cen, a garść nakrętek
    kupujesz przez net.

    > Tego zupełnie nie rozumiem? O co Ci chodzi? Nie zdążyłem na jesieni, a
    > chciałem jak najszybciej zamknąć dom i zacząć grzać by ręce nie marzły
    > przy instalacjach. Spójrz na termometr - teraz też jest zima i co z tego
    > skoro jest +5 i można montować okna.
    > A tak przy okazji w temperaturach ujemnych tez montują używają po prostu
    > pianek zimowych.

    Bardziej chodziło mi o sens zamykania budowy w zimę, zamiast zostawienia by
    wysychała.
    Czym grzałeś i ile Cię to kosztowało? W jakich latach budowałeś?
    W ogóle zrezygnowałeś z ocieplenia?

    > Opisałem mniej więcej po kolei cały proces niby "kosztorysowania" a że
    > przy okazji wtrąciłem kilka dygresji i przyznałem się do kilku błędów to
    > może komuś się przyda.

    Trzeba było zacząć od tego, że największy błąd to projekt indywidualny ;-)

    pozdrawiam

    mcs