  • Data: 2014-01-17 09:23:57
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: "mcs" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:lb8v4i$o37$1@node2.news.atman.pl...

    > W dodatku większość wydatków mam już posortowanych i uporządkowanych więc
    > jestem gotów na śledztwo. Mam też kosztorys jaki przedstawiłem w banku
    > (wystarczy zeskanować). Jeśli chcesz to wrzucę gdzieś i dam linka.

    Nie mam zamiaru Cię rozliczać. Dziwi mnie tylko Twoja rozległa opowieść o
    budowie i skupianie się na opisach działań przynoszących groszowe zyski a
    wspominanie tylko mimochodem o krociowych oszczędnościach. Co takiego
    doradził kierownik, że poczyniłeś duże oszczędności? To może być przydatna
    informacja dla tych, którzy noszą się z zamiarem budowy, a nie opisywanie
    zakupów przez net za 20 PLN.
    Jaki to bank, że nie okreśłił terminu oddania budynku do użytkowania, że z
    takim spokojem budowałeś? Taka informacja też może się komuś przydać.

    > A teraz długo:
    > Zawsze byłem ja. [...]

    Sam szalowałeś, murowałeś fundamenty i ściany, stawiałeś więźbę i kładłeś
    blachę na dach, robiłeś instalację C.O i wod-kan?
    I robiłeś to pierwszy raz sam podczas budowy swojego pierwszego domu mając
    czasami do pomocy równie niedoświadczonych pomocników?

    > Do tego kilka-kilkanaście razy do pomocy przyszli kolega lub koleżanka

    koleżanka ;-) Tak to można wieczorami budować przez 3 lata ;-)

    > Proszę oto wycinek moich wydatków:
    > Kotwy do murłaty 44 szt 131,56
    > Nakrętki do murłaty 0,74kg 9,52
    > Podkładki do murłaty 1,61 kg 18,66
    > Więźba 7,5 m3 7500,00
    > Papa pod murłatę 10 m2 123,00
    > Impregnat 9l 36,50
    > Gwoździe 4x10 10kg 66,82
    > Gwoździe 3x8 20kg 85,72
    > Złącza ciesielskie (różne) 153 szt 308,60
    > Śruby 10 x 20 (+n +p) 50 szt 70,91

    > . Pierwsza pozycja to po prostu 22 metrowe pręty gwintowane przecięte na
    > pół i wygięte w "L". Podkładki do murłaty tyle ważą bo to podkładki na fi
> [...]

    Patrzę na to zestawienie i jakoś tak ... nietypowo.
    Jaką murłatę masz? Na pręt M12 ją mocowałeś? I gwintowany pręt na 90*
    wyginałeś?
    Gwoździe 4" o połowę droższe od 3"?

    > Za to jak widać złącza ciesielskie kupiłem całkiem tanio.

    Hmmm, ja kupowałem tylko łączniki krokwi, bo resztę cieśla robił na zaciosy,
    ale płaciłem 1,7 PLN za sztukę.

    pozdrawiam

    mcs