eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieIle ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? › Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    Date: Fri, 16 May 2014 08:12:24 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ziemi mi zostanie po zakończeniu prac budowlanych? [OT]
    <lkcu7q$oq7$1@node1.news.atman.pl> <lkd96p$4q6$1@node1.news.atman.pl>
    <lkfalv$8lg$1@node1.news.atman.pl>
    <536b3654$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfgg4$ek3$1@node1.news.atman.pl>
    <536b4a05$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkfli9$jo4$1@node1.news.atman.pl>
    <536e66cb$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkq0k8$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <5371102f$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lksg1v$map$1@node1.news.atman.pl>
    <53726639$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <lkv734$ij5$1@node1.news.atman.pl>
    <5373c0d5$0$2233$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll1stj$c4r$1@node1.news.atman.pl>
    <5375019b$0$2159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ll3f2v$k3n$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 2014-05-16 00:27, Ergie pisze:

    > Jasne :-)
    > Skoro np. podałem kilka _różnych_ rozwiązań fundamentów to siłą rzeczy
    > nie mogę twierdzić że każde z nich jest jedyne słuszne.

    Tyle, że te różne nie nadają się do konstrukcji domu szkieletowego.
    To tak jakby ktoś pytał o koła do VW Golfa, a ty mu doradzasz, że o
    wiele lepiej jest jeździć na rowerze, bo zdrowiej i w ogóle rower to ma
    same zalety, bo wszędzie nim się wjedzie, nawet na chodnik. W takim
    stylu udzielasz porad.

    > [ciach]

    > Oczywiście kondensacja będzie następować tyle że w pomieszczeniach
    > będzie zimno.

    Skoro w pomieszczeniach będzie zimno to takie rozwiązanie jest bezużyteczne.
    Wodę w zasobniku CWU także możesz grzać do 25-30 stopni Celsjusza i
    wtedy kocioł będzie kondensował, że aż miło. Tylko, że nie będzie miło
    jak wejdziesz pod prysznic, bo woda będzie zimna, a przy tym będziesz
    wdychał legionellę, dla której temperatura 30-40 stopni Celsjusza jest

    > W ogólności BZDURA. W szczególnych przypadkach (mała moc wężownicy,
    > wysoka temperatura zasobnika) może to być prawdą, ale w ogólności to
    > jest bzdura.

    Czy poza napisaniem słowa "bzdura" potrafisz umotywować swoją wypowiedź?
    Zwróć uwagę, że jak ja zacząłem stosować twoją taktykę pisząc tylko i
    wyłącznie słowo "bzdura" to byłeś bardzo obruszony, ze nic nie tłumaczę
    i nie wyjaśniam.
    Myślałem, że jak sam poczujesz jak to jest to przestaniesz stosować te
    demagogiczno-sarkastyczne zaprzeczenia, ale ty nadal swoje.

    > Przypominam że piszemy o tradycyjnych zasobnikach a nie warstwowych.

    Tradycyjne to znaczy które?
    Te za 700zł z krótką wężownicą lub dwupłaszczowe?
    Czy może masz na myśli te za 3000zł posiadające dwie wężownice jedną pod
    kocioł węglowy/gazowy, a drugą pod solary?
    To co masz u siebie czyli zasobnik z podwójną wężownicą połączoną w
    jeden obieg kotła gazowego jest nietypowym rozwiązaniem i ekonomicznie
    nieuzasadnionym, ponieważ koszt takiego zasobnika nigdy ci się nie
    zwróci, gdyż uzysk z kondensacji, jaką możesz osiągnąć jest zbyt mały,
    aby ci się zwrócił dodatkowy koszt przewymiarowanego zasobnika zanim
    "zeżre" go korozja.

    > W ogólności BZDURA - znowu używasz kwantyfikatora wielkiego zupełnie
    > nie na miejscu.

    Przestań stosować te demagogiczno-sarkastyczne zaprzeczenia.

    > To prawda, ale co z tego? Dyskutowaliśmy o komforcie i ekonomii, a nie
    > o problemach na które już dawno znaleziono rozwiązanie.

    Ekonomia - zdecydowanie tańsze jest przygotowanie ciepłej wody w kotle 2
    funkcyjnym. Po pierwsze nie ma tak dużego wychładzania jak w przypadku
    zasobnika CWU, a po drugie takie kotły uzyskują większą kondensację niż
    kotły 1 funkcyjne z przewymiarowanymi wężownicami w zasobnikach
    warstwowych. Po trzecie obecnie kotły 2-funkcyje są tańsze od kotłów
    1-funkcyjnych. Po czwarte kotły 2 funkcyjne nie potrzebują zasobnika
    CWU, czyli oszczędność przy zakupie rzędu 2-3 tys. zł.

    Komfort - w nowoczesnej instalacji, która budowana jest z zachowaniem
    obecnych norm, które ukierunkowane są na oszczędzanie wody, nie widać
    różnicy w wydajności pomiędzy kotłem 2-funkcyjnym a kotłem 1-funkcyjnym
    z zasobnikiem CWU, ponieważ obecnie produkowana armatura posiada
    ograniczniki przepływu. Różnica będzie tylko w przypadku starych
    instalacji, gdzie piony prowadzono rurami co najmniej 3/4 cala, a przy
    umywalce są baterie kranowe z zaworami grzybkowymi, które umożliwiają
    przepływ wody w ilości nawet 50 litrów na minutę.
    Aby umyć ręce lub zęby nie potrzeba aż tak dużego przepływu wody. W
    zupełności wystarczy 2-4 litrów na minutę i takie przepływy mają obecnie
    produkowane baterie umywalkowe.
    Podobnie jest też z bateriami kuchennymi, w których stosuje się
    perlatory, które oszczędzają wodę powodując zmniejszenie przepływu do
    6-8 litrów na minutę, a przy tym zapewniając szybki strumień wody, który
    o wiele lepiej myje/spłukuje naczynia niż kran z zaworem grzybkowym za
    czasów Gierka, z którego zpier....ł strumień kilkudziesięciu litrów na
    minutę.
    Podobnie też się ogranicza przepływy w bateriach prysznicowych.
    Z jednej strony te ograniczniki przepływu są stosowane w bateriach ze
    względów technicznych, bo zawory ceramiczne nie mogą mieć tak dużych
    przelotów jak zawory grzybkowe i podłącza się je cienkimi wężykami, a po
    drugie, bo normy ograniczają zużycie wody.
    Reasumując ja niczego nie muszę dławić czy ograniczać czy celowo
    stosować rury 1/2 cala na pionie tak jak mi to sugerowałeś, wystarczy
    tylko, że robię nową instalację z nowoczesnymi bateriami kranowymi, a
    one same w sobie mają fabryczne ograniczniki przepływu, które
    ograniczają przepływ w poszczególnych punktach poboru.

    Jedynym mankamentem związanym z przygotowaniem ciepłej wody przez kocioł
    2-f jest pewne opóźnienie w dostarczeniu ciepłej wody, ale i na to
    konstruktorzy znaleźli sposób dodając do kotła funkcję "Komfort". Rzecz
    polega na tym, że takie kotły utrzymują w wewnętrznym wymienniku ciepła
    pewną, niewielką ilość stale ciepłej wody, która natychmiast wędruje do
    kranu.
    Powiem więcej. Można nawet wykonać cyrkulację tej ciepłej wody, czyli
    mieć ciepłą wodę natychmiast.
    Ale widzisz, rzecz polega na tym, że trzeba wiedzieć o wszystkich takich
    takich niuansach budowania nowoczesnych instalacji wodnych, a nie
    pierdolić głupoty na podstawie swoich traumatycznych doznań z czasów
    dzieciństwa, kiedy to za czasów Gierka wychowywałeś się w blokowisku.
    Oczywiście jeżeli posiadamy liczną rodzinę i 2-3 łazienki, w których
    jednocześnie kąpią się 2-3 osoby to taki kocioł 2-funkcyjny o mocy
    28-30kW będzie zbyt mało wydajny, a inwestowanie w kocioł 2-funkcyjny o
    wyższej mocy i większej wydajności jest ekonomicznie nieuzasadnione. W
    takiej sytuacji lepiej będzie postawić zasobnik CWU pamiętając o tym, że
    posiada on o wiele więcej wad niż zalet.

    Twój problem polega na tym, że przyrównujesz nową instalację z cienkimi
    rurkami PEX i bateriami kranowymi posiadającymi ograniczniki przepływu,
    gdzie ciepłą wodę przygotowuje kocioł o mocy 28-30kW z instalacją
    starego typu, gdzie baterie kranowe nawet przy umywalce umożliwiały
    przepływ kilkudziesięciu litrów na minutę, a ciepłą wodę przygotowywano
    w piecyku gazowym o mocy kilkunastu kW.

    I żebyś znów nie pierd....ł kolejnych głupot to wyjaśniam, że obecnie
    budowane kotły gazowe w stanowczej większości mają moce 21-24kW podczas
    grzania CO.
    Ale podczas przygotowywania ciepłej wody te kotły mają moce 28-30kW.
    Tak więc kupując kocioł CO o mocy np. 24kW, grzeje on ciepłą wodę z mocą
    28-30kW.